مسابقه حفظ سوره «نور» برگزار می‌شود
کد خبر: 3860070
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
از سوی دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر؛

مسابقه حفظ سوره «نور» برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مسابقه حفظ سوره مبارکه «نور» از سوی مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر اجرا می‌شود.

تحقق فرمایش رهبری مبنی بر سبک زندگی قرآنی در قالب مسابقه حفظبه گزارش ایکنا؛ بر اساس سیاست‌های مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی قرآنی، مسابقه حفظ سوره مبارکه «نور» در  دست اجرا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانیان، مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل‌ بیت(ع) هدف از اجرای این طرح را آشنا کردن خانواده‌ها با اصول و روش‌های مورد تایید قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: این مسابقه در قالب حفظ  سوره منتخب همراه با  ترجمه و مفاهیم طراحی شده است.

علت انتخاب سوره مبارکه نور، طرح مسائل خاص در باب آداب زندگی، رفتارهای اجتماعی و رعایت حدود الهی است که در جامعه امروز یک امر ضروری برای رسیدن به ایجاد مدینه فاضله است.

این مسابقه در دو بخش بانوان و آقایان از مقطع سنی 9 سال به بالا در نظر گرفته شده است. ابتدا شرکت‌کنندگان در این مسابقه ثبت‌نام کرده و سپس در کلاس‌های حفظ به طور رایگان حاضر خواهند شد.

مرحله اول مسابقه، حفظ نیمی از سوره مبارکه نور بوده که آزمون کتبی آن درهفته سوم بهمن ماه و مرحله نهایی درهفته اول اردیبهشت ماه به صورت آزمون شفاهی و کتبی کل سوره برگزار خواهد شد.

در پایان به 10 نفر از بانوان و آقایان رتبه‌های اول تا پنجم جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد. مراسم اختتامیه و اهدا جوایز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیمه ماه مبارک رمضان و در محل مؤسسه برگزار می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی مسابقه به همراه جزوه ترجمه و مفاهیم سوره مبارکه نور برگرفته از تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی در کانال تلگرامی ایتا و سروش به نشانی ahlobeit313@ بارگذاری شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌ نام و شرکت در مسابقه با شماره 35105 تماس و یا با به محل مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) به نشانی خمینی‌شهر، بلوار شهید منتظری، نبش کوچه 86 مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha