اتحاد روحانیت در استان بوشهر مثال‌زدنی است
کد خبر: 3861673
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
امام جمعه بوشهر:

اتحاد روحانیت در استان بوشهر مثال‌زدنی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تحقیق و پژوهش، بصیرت و در صحنه بودن را مصداق و ویژگی بارز روحانیت و حوزه علمیه استان دانست و گفت:‌ اتحاد روحانیت در استان بوشهر مثال‌زدنی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، پیش از ظهر دیروز، 12 آذرماه در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) روحانیت را مایه تقویت و توسعه عرصه پژوهش توصیف و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه فرهنگی دارای پیشینه فوق‌العاده باشکوهی است و می‌توان گفت که در حوزه خلیج فارس این استان دارای جایگاه خاص در حوزه علوم انسانی، توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) و نهادینه شدن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استان بوشهر را مرکز تولید محصولات علمی و پژوهشی در عرصه علوم انسانی دانست و گفت: «سیراف» تمدنی بسیار کهن و تأثیرگذار نه تنها در جغرافیای خلیج فارس، بلکه در جهان است و از این تمدن سیراف علوم انسانی هم در حوزه استان توسعه یافت و هم محصولات این توسعه به سراسر جهان رسید.

وی با بیان اینکه بسیاری از علمای استان سابقه مبارزه با استعمار و تهاجم انگلیس دارند، گفت: تاریخ روحانیت استان بوشهر بی‌نظیر بوده و باعث افتخار است که ما بازمانده این شجره طیبه هستیم.

صفایی بوشهری، تحقیق و پژوهش، بصیرت و در صحنه بودن را مصداق و ویژگی بارز روحانیت و حوزه علمیه استان توصیف کرد و افزود: در حال حاضر هم این طلاب و روحانیت استان، اهل تحقیق و پژوهش بوده و در صحنه‌ با بصیرت حضور دارند.

امام جمعه بوشهر از واژه «ولایتمداری» در تعریف روحانیت استان استفاده کرد و با بیان اینکه اتحاد روحانیت در استان بوشهر مثال‌زدنی است، گفت: این وحدت کلمه در سایه معظم له محقق شده و حوزه علمیه باید قدردان این شخصیت باشد؛ اساس مدیریت، تحقیق و پژوهش و بصیرت، اندیشه مقام معظم رهبری است.

پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با تجلیل از 9 اثر پژوهشی برتر در مصلای جمعه بوشهر برگزار و در این همایش از 10 نفر از مؤسسین حوزه علمیه و فضلای استان بوشهر نیز تجلیل شد.

محمد عبیدی

انتهای پیام
captcha