مؤسسات قرآنی از فرصت فضای مجازی غافل نشوند
کد خبر: 3861950
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

مؤسسات قرآنی از فرصت فضای مجازی غافل نشوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فضای مجازی در عین تهدید، می‌تواند فرصت نیز باشد لذا نباید از این فضا غافل شد به‌ویژه مؤسسات و مدیران فعالیت‌های قرآنی باید از این فضا نهایت بهره را ببرند.

مؤسسات قرآنی از فرصت فضای مجازی غافل نشوند

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در نشست هم‌اندیشی با مؤسسات قرآنی استان قزوین که ظهر امروز ۱۴ آذرماه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های ما باید با محوریت قرآن و عترت باشد.

وی افزود: ضروری است قرآن به‌عنوان معجزه جاودان حضرت رسول (ص) به‌عنوان چراغ راه هدایت بشریت مورد توجه قرار بگیرد به‌ویژه در جامعه ما که جامعه‌ای اسلامی هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ابزارهای هنری برای ترویج قرآن باید به کار گرفته شود، تصریح کرد: کار کردن در حوزه قرآن به‌ویژه در زمان کنونی بسیارضروری و حساس است چراکه هجمه‌های گوناگون ازجمله شبهات و هجمه‌های فضای مجازی کار را پیچیده کرده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی در عین تهدید، می‌تواند فرصت نیز باشد لذا نباید از این فضا غافل شد به‌ویژه مؤسسات و مدیران فعالیت‌های قرآنی باید از این فضا نهایت بهره را ببرند.

این مسئول تأکید کرد: باید فعالیت‌های انجامی در حوزه قرآن با جذابیت‌هایی همراه باشد تا نسل کودک و نوجوان و جوان به این سمت سوق پیدا کنند همچنین مشوق‌هایی برای جذب آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: در حفظ قرآن تلاش‌های بسیاری شده و این امر بسیار پسندیده است بااین‌حال باید تدبر در آیات و تبلیغ و ترویج آن نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در دی ماه سال جاری خاطرنشان کرد: هدف نمایشگاه تزریق فضای قرآنی در جامعه است و تلاش می‌شود به برکت قرآن این نمایشگاه در خورشان آن برگزار شود.

وی اضافه کرد: این فرصت باید گرامی داشته شود و نیاز است همه به‌ویژه مؤسسات قرآنی ایده‌های خود را برای هر چه‌بهتر برگزار شدن آن ارائه کنند.

اسماعیلی در پایان با تأکید بر اینکه باید تعداد مؤسسات قرآنی در استان بیشتر شود، خاطرنشان کرد: استان قزوین با جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیاز به مؤسسات فعال بیشتری در حوزه قرآن دارد و در حال حاضر تعداد مؤسسات موجود کفاف این جمعیت را نمی‌دهد لذا نیاز است در این راستا سرانه فعالیت‌های قرآنی استان افزایش یابد.‌

انتهای پیام
captcha