هشدار نسبت به دور شدن جامعه از قرآن و خطرات جبران‌ناپذیر آن
کد خبر: 3862078
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام ادیب یزدی بیان کرد:

هشدار نسبت به دور شدن جامعه از قرآن و خطرات جبران‌ناپذیر آن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در محفل انس با قرآن سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران با اشاره به دور شدن جامعه از قرآن بر جبران ناپذیر بودن خطرات این دوری تاکید کرد.

هشدار نسبت به دور شدن جامعه از قرآن و خطرات جبران‌ناپذیر آن

به گزارش ایکنا؛ شب گذشته چهاردهم آذرماه به همت سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران محفل انس با قرآن با حضور قاریان‌ ممتاز و بین‌المللی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، از سخنرانان مذهبی کشورمان در سخنانی با تأکید بر مهجور بودن قرآن کریم به معنای عدول کردن از آن، گفت: ما از تنظیم کردن روابط اجتماعی با آیات قرآن فاصله داریم و باعث تاسف است که چنین نسخه شفابخشی در کنار ماست و ما نسبت به آن اهمیت کافی و وافی نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مصلحت ما تبعیت از قرآن است، افزود: ما باید تلاش کنیم تا رفتارمان با قرآن تطبیق یابد، اگر‌ اینگونه نشود و جامعه به سمت قرآن بازنگردد با خطرات زیادی مواجه خواهیم شد‌. مصلحت ما در تبعیت از قرآن است و فاصله گرفتن از قرآن خطری جدی به همراه دارد.

ادیب یزدی با تاکید بر این نکته که فرهنگ جامعه نیازمند قرآنی شدن است، اظهار کرد: اهل بیت(ع) محتوای قرآن و روح قرآن هستند و لفظ قرآن ظاهر و اهل بیت(ع) باطن آن هستند لذا در این زمینه دلسوزان فرهنگ و انقلاب باید برنامه‌ریزی‌های جذاب و منطقی مبتنی بر استدلال داشته باشند تا دل‌های مردم نسبت به قرآن جذب شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چگونگی نزول قرآن کریم اشاره کرد و افزود: وقتی ببینیم که قرآن از کجا و چطور آمده است و وقتی بدانیم زمان نزول آیات چه بر پیامبر اسلام(ص) رفته است، متوجه عظمت و بزرگی و جایگاه این کتاب نورانی خواهیم شد.

هشدار نسبت به دور شدن جامعه از قرآن و خطرات جبران‌ناپذیر آن
وی با اشاره به سنگینی سخنان قرآن و تحمل قلب پیامبر برای پذیرش این سخنان، بیان کرد: قرآن می‌فرماید «ای پیامبر بزودی ما سخن سنگین را نازل می‌کنیم باید ببینیم قلب مطهر چگونه می‌تواند چنان سنگینی را تحمل کند و اگر نبود لطف الهی چنین امری مسلم نبود». 

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرعمادی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا استان تهران به بیان نکاتی در خصوص این سازمان پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در پایان این مراسم از زینب حسنی، نفر برتر مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع در رشته حفظ قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha