اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش برگزار شد
کد خبر: 3862361
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
با حضور سرتیپ خلبان نصیرزاده؛

اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش برگزار شد

گروه مسابقات ــ فرمانده نیروی هوایی ارتش در اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه فضای افسارگسیخته مجازی، مصداق بارز فتنه‌انگیزی در جوامع اسلامی است، اظهار کرد: امروزه دشمن به شدت در فضای مجازی در حال شبهه‌‌انگیزی و ابهام‌آفرینی در حوزه‌های مختلف است و سعی بر آن دارد تا با تأثیرگذاری سوء بر اذهان مخاطبان یارگیری کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی نهاجا؛ اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 14 آذرماه با حضور امیر نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی، حجج اسلام محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا، قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان، 14 آذرماه در سالن 19 بهمن مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی با اشاره به اینکه جهان امروزی در برهه متلاطمی قرار دارد، گفت: پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی، جهان در دوره گذار و حالتی معلق میان مکاتب داعیه‌دار قرار گرفت که هر کدام به نحوی سعی بر اثبات حقانیت خود داشتند که این رقابت تا به امروز نیز ادامه‌دار است، در این میان مکتب اسلام از جمله مکاتبی است که در تلاش است تا خود را به عنوان الگویی مترقی مطرح کند و از همین روست که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از کلیدواژه «تمدن اسلامی» سخن به میان می آورند.

وی به فتنه انگیزی‌های اخیر در عراق و لبنان و اغتشاشات آبان‌ماه در برخی شهرهای کشورمان اشاره کرد و افزود: فتنه‌ای که دشمنان در کشورهای اسلامی بالاخص در غرب آسیا طی ماه‌های اخیر برپا داشتند، حاصل برنامه‌ریزی گسترده اجانب بود، در همین رابطه اما قرآن کریم توصیه‌ای حکیمانه دارد که در آیه 28 از سوره مبارکه آل‌عمران آمده است «لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ» بدین مفهوم که مؤمنان نبايد كافران را به جای مؤمنان سرپرست خود بگيرند و اگر از این اصل تخطی کنند دچار فتنه و آشوب خواهند شد.

سرتیپ خلبان نصیرزاده با اشاره به اینکه فضای افسارگسیخته مجازی، مصداق بارز فتنه‌انگیزی در جوامع اسلامی است، اظهار کرد: امروزه دشمن به شدت در فضای مجازی در حال شبهه‌انگیزی و ابهام آفرینی در حوزه‌های مختلف است و سعی بر آن دارد تا با تأثیرگذاری سوء بر اذهان مخاطبان غالباً جوانان، از داخل آحاد جامعه یارگیری کنند و این همان خطری است که باید همگان نسبت بدان بیمناک باشند و مسیر را برای فتنه انگیزی دشمنان، باز نگذارند.

فرمانده نیروی هوایی گفت: مأنوسین با قرآن، از جایگاه و منزلت بالایی برخوردارند اما اگر متخصصان و نخبگان نیز بتوانند در کنار دانش و تخصص خود، با قرآن نیز انس داشته باشند، جملگی ایشان از عزیزترین‌ها خواهند بود.

وی قرآن را سند اثبات حقانیت مکتب اسلام دانست و افزود: قرآن سندی محکم و مستدل در اثبات حقانیت مکتب اسلام و چیرگی آن در قیاس با سایر مکاتب است که وظیفه خادمان قرآنی را بسیار خطیر و سنگین می‌کند تا با تشریح و تفسیر صحیح بطون گوناگون قرآن، این کتاب آسمانی را به شایسته‌ترین نحو ممکن، به آحاد جامعه عرضه کنند.

امیر نصیرزاده در پایان، وجود برخی مشکلات در جامعه را ناشی از کم توجهی به فرامین الهی موجود در کتاب الله دانست و اظهار کرد: کمرنگ شدن روحیه تعاون و اتحاد و همچنین بی‌توجهی در قبال فریضه بنیادین همچون امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائلی است که باید درباره آن تجدید نظر صورت گیرد؛ چراکه راه حل تمامی مشکلات، تنها در رجوع به آیات نورانی وحی، موجود است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سیدیان، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گزارشی از فرآیند این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: مرحله مقدماتی مسابقات در پایگاه‌های تابعه نیروی هوایی با شرکت بیش از ۸۰۰ نفر و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، اذان و مفاهیم سطح ۱و ۲ در خردادماه امسال برگزار شد.

وی افزود: در مرحله نهایی این مسابقات که تا 14 آذرماه برگزار شد، 180 نفر از منتخبان در رشته‌های مختلف به رقابت پرداختند که نهایتاً 85 نفر از برگزیدگان توانستند، ضمن کسب رتبه‌های برتر، به مسابقات سراسری قرآن ارتش نیز راه یابند.

معاون فرهنگی نهاجا با اشاره به اینکه سطح شرکت‌کنندگان در این دوره نسبت به سالیان گذشته، از کیفیت قابل ملاحظه‌تری برخوردار بود، اظهار کرد: داوران این دوره از مسابقات، سطح شرکت‌کنندگان را بسیار بالا ارزیابی کردند که این خود نشان از اهمیت قرآن‌آموزی در میان کارکنان پاور و وظیفه نهاجا دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اهتمام به فعالیت‌های قرآنی همواره از ویژگی‌های فرمانده نیروی هوایی بوده است، تصریح کرد: جای دارد تا از زحمات بی‌شائبه امیر سرتیپ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی در گسترش فرهنگ قرآنی نیرو تجلیل کرد که حاصل این حمایت‌های بی‌دریغ، کسب مقام نخست قرآنی از سوی خانواده‌های پرسنل نیروی هوایی بوده است.

انتهای پیام
captcha