ایجاد کسب و کار خُرد برای جامعه؛ هدف بهزیستی
کد خبر: 3862687
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶

ایجاد کسب و کار خُرد برای جامعه؛ هدف بهزیستی

دیگر رسانه‌ها ــ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به حمایت‌های بانک از کسب و کارهای خرد و خانگی گفت: برای تحقق این مهم، الگوی توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت را به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه رسالت، این بانک و سازمان بهزیستی کشور با هدف ایجاد کسب و کارهای خُرد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض‌الحسنه رسالت در خصوص اعطا تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در بخش کارفرمایی و خوداشتغالی در قالب وجوه اداره شده و تسهیلات تکلیفی قانون بودجه ویژه جامعه هدف بهزیستی در سطح کشور به امضای وحید قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت رسید.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در این نشست با اشاره به حمایت‌های بانک از کسب و کارهای خرد و خانگی گفت: برای تحقق این مهم، الگوی توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت را به کار گرفته‌ایم.
محمدحسین حسین‌زاده با تشریح فعالیت‌های شبکه توسعه اجتماعی رسالت افزود: این شبکه متشکل از شش سازمان راهبری است که بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان یکی از این سازمان‌ها نقش تأمین مالی اعضا را عهده‌دار است.
وی با تأکید بر معرفی و شناخت آحاد جامعه از فعالیت‌های این شبکه، اظهار کرد: رسالت ما بهبود سبک زندگی از طریق همیاری اجتماعی و تولید در شهرهای کوچک و مصرف در شهرهای بزرگ است.
حسین‌زاده با بیان اینکه 12هزار کانون همیاری اجتماعی در کشور ایجاد شده است، گفت: یکی از اهداف شبکه توسعه اجتماعی رسالت، توانمندسازی و مهارت‌افزایی اعضای کانون‌ها است و مددجویان سازمان بهزیستی از این قاعده مستثنی نیستند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه شبکه توسعه اجتماعی رسالت حرکتی سیستماتیک با الگوی توسعه‌ای بومی شده است، گفت: این مهم با شبکه های کسب و کار شرق نیز متفاوت است؛ لذا می توانیم همکاری نزدیک تری در حوزه فعالیت‌های بهزیستی بالاخص اشتغال با توجه به نمونه‌های عینی شبکه توسعه اجتماعی رسالت داشته باشیم و برای زنان سرپرست خانوار و جامعه معلولان کسب و کارهای خرد ایجاد کنیم.
وحید قبادی‌دانا افزود: این فعالیت در قالب جهادی شکل گرفته است و تجربه این چنین فعالیتی را بهزیستی در طرح CBR تجربه کرده است، به طوری که اهالی مناطق روستایی متولی همیاری، همراهی و یا حتی راهبری می‌شوند.
وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی برای رسیدن به این مهم آماده است، گفت: امیدوارم انعقاد این تفاهم نامه آغازی برای تداوم همکاری‌های بیشتر باشد.

انتهای پیام
captcha