نمایشگاه «خواب در مرداب» در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3862796
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

نمایشگاه «خواب در مرداب» در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود

دیگر رسانه‌ها ــ نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین» در نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در این نمایشگاه که اولین نمایشگاه آثار دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، در ایران از مسلم علم‌زاده و اولین نمایشگاه آبرنگ حسن روح‌الامین به‌شمار می‌رود، ۲۲ اثر در قالب دیوراما و ۱۳ اثر تصویرسازی با تکنیک آبرنگ به نمایش درمی‌آید. آثار نمایشگاه «خواب در مرداب» در فضایی خلاقانه، با محوریت جنگ جهانی دوم و در واقع در نکوهش جنگ و میراث مخرب آن خلق شده‌اند.

بنا به این گزارش، ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌انداز‌هایی از رویداد‌های تاریخی، منظره‌های طبیعی و نما‌های شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌ساز‌ها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های «حسن روح‌الامین»، از ساعت ١۶ تا ٢٠ روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ گشایش می‌یابد و تا دوم دی‌ماه دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی، به نشانی: خیابان، ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی سر بزنند.
انتهای پیام
captcha