دانشجویان در عرصه اقتصاد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند
کد خبر: 3862811
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

دانشجویان در عرصه اقتصاد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه علم و فناوری و عدالت‌خواهی از جمله رسالت‌های دانشجویی است، اظهار کرد: دانشجویان در عرصه اقتصاد نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

جلوگیری از رانت‌خواری‌ از نشانه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، صبح امروز، 18 آذرماه در گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی اردبیل، با بیان اینکه علم و فناوری و عدالت‌خواهی از جمله رسالت‌های دانشجویی است، اظهار کرد: دانشجویان در عرصه اقتصاد نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می‌توانند در دانشگاه‌ها در این زمینه به ایفای نقش بپردازند.

وی از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و واحد‌های فناور و پارک علم و فناوری به عنوان مراکزی نام برد که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به آن‌ها ایده‌های خود را به دانش و به ثروت تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مطالبه‌گری را از جمله مهمترین رسالت‌های دانشجویان نام برد و گفت: مطالبه‌گری درست و منطقی که به ارائه راهکار منجر شود در واقع بیمه‌کننده نظام است.

حبیبی با اشاره به رویکرد جدید قوه قضائیه بیان کرد: ارتقای سلامت در حوزه‌های حساس کشور، اصلی‌ترین کاری است که قوه قضائیه شروع کرده و موجب امیدآفرینی در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از رانت‌خواری‌ها از نشانه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی است و از دانشجویان انتظار می‌رود تا با تبدیل مطالبات جدی به گفتمان در جامعه شأن و منزلت واقعی خود در جامعه را ترسیم کنند.

ارائه راهکار؛ مهمترین ویژگی مطالبه‌گر

سجاد علیپور، مسئول هسته‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه این همایش به تبیین اهداف راه‌اندازی هسته‌های مطالبه گری در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: حرکت در مسیر مسئله محور سه بعد اساسی دارد که یک جهت آن رویکرد علمی است.

وی با بیان اینکه برخی مسائل نیاز به مطالبه گری و پیگیری دارند، افزود: وقتی بسیجیان وارد میدان عمل شدند تا به حل مسائل بپردازند، تحقیق و پژوهش بهترین بستر را برای فعالیت آن‌ها فراهم می‌کند.

مسئول هسته‌های مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه مطالبه‌گری با نق زدن و اعتراض متفاوت است، گفت: در مطالبه‌گری راه کار حل مسئله ارائه می‌شود که گره‌گشا است.

وی به شاخصه‌های مطالبه‌گری نیز اشاره کرد و گفت: اشراف به موضوع، پیگیری مستمر و ارائه راهکار از مهمترین ویژگی‌های یک مطالبه‌گر است.

علیپور با اشاره به مسائل عمده استان اردبیل اظهار کرد: اشتغال، دلالی در کشاورزی و سیستم حمل و نقل مهمترین مشکلاتی است که مردم اردبیل با آن مواجه هستند.

مسئول هسته‌های مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان اردبیل از دانشجویان مطالبه‌گر خواست تا با علم و آگهی و تحقیق کافی نسبت به مشکلات با ارائه راهکار‌های عملی وارد مطالبه‌گری از مسئولین شوند تا با حل مشکلات مردم زمینه‌های تعالی و پیشرفت جامعه را فراهم کنند.

گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های اردبیل با هدف تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری در دانشگاه‌ها و جامعه با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha