حوزه نانو به جوانان دانشگاهی سپرده شود/ لزوم توجه به نانوفناوری در بحث تبدیل فناوری به ثروت
کد خبر: 3862973
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

حوزه نانو به جوانان دانشگاهی سپرده شود/ لزوم توجه به نانوفناوری در بحث تبدیل فناوری به ثروت

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر تشکیل تیم‌های کاری در حوزه نانوفناوری گفت: باید حوزه نانو را به فارغ‌التحصیلان و جوانان دانشگاهی بسپاریم.

حوزه نانو را به جوانان دانشگاهی سپرده شود/ لزوم توجه به نانوفناوری در بحث تبدیل فناوری به ثروتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، 18 آذرماه در نشست مشترک با شرکت‌ها و واحد‌های فناور حوزه فنی، مهندسی و نانوتکنولوژی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی، پارک علم و فناوری و انجمن نانوفناوری استان اردبیل در محل نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل، با اشاره به اهمیت بحث نانوفناوری، اظهار کرد: نانو علم جدیدی نیست، بلکه رویکرد جدیدی به همه علوم است.

وی با بیان اینکه نانوفناوری در همه حوزه‌ها از پزشکی تا مواد غذایی به عنوان انقلاب جدید ظاهر شده است، افزود: انتظار می‌رود در بحث تبدیل فناوری به ثروت بحث نانوفناوری جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به تشکیل تیم‌های کاری در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید حوزه نانو را به فارغ‌التحصیلان و جوانان دانشگاهی بسپاریم.

حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل نیز با بیان اینکه بخش عمده فعالیت فناوران از لحاظ حمایت علمی، پژوهشی، کارگاهی و آزمایشگاهی مرتبط با دانشگاه است، اظهار کرد: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان دانشگاه، پارک و انجمن نانو این است که پژوهشگران فعال در حوزه نانو در پارک علم و فناوری مستقر شوند.

وی با بیان اینکه توانایی پژوهشگران استان به قدری بالا است که در هر حوزه‌ای وارد شوند، موفق خواهند بود، اظهار امیدواری کرد: با همکاری هم کمیته مشترکی تشکیل و تفاهم‌نامه اجرایی شود تا حوزه نانو را در استان پیش ببریم.

ابراهیم‌پور با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه گفت: در این تفاهم‌نامه تشکیل پایگاه اطلاعاتی حوزه نانو، تعیین سرفصل‌های دوره‌های آموزشی نانو، معرفی فناوران این حوزه و تعیین مسیر و موضوع پایان نامه‌ها جزو تعهدات انجمن نانوفناوری، کمک در بحث آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها و حمایت از دانشجویان و اساتید در حوزه پژوهشی جزو تعهدات دانشگاه و برگزاری رویداد‌های شتاب، کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت اساتید در این خصوص جزو تعهدات پارک می‌باشد.

ابوالفضل بضاعت‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه و استفاده از ظرفیت‌های علمی اساتید دانشگاه از بند‌های مهم و موثر این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: امید می‌رود پارک علم و فناوری کمک حال خوبی در این زمینه برای دانشگاه باشد.

انتهای پیام
captcha