دورود ۱۴۷ شهید بسیجی را تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3863023
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

دورود ۱۴۷ شهید بسیجی را تقدیم انقلاب کرده است

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد شهید دورود با بیان این‌که از بین ۶۴۲ شهید این شهرستان، ۱۴۷ نفر شهدای بسیجی هستند، گفت: جای بسی افتخار است که میان شهدای این شهرستان نام سردار فاتح شاخ‌شمیران شهید اصغر لشنی هم‌چون خورشیدی می‌درخشد.

دورود 147 شهید بسیجی را تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سلمان کریمی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه دورود، شامگاه دوشنبه، هجدهم آذرماه، در یادواره شهدای بسیجی این شهرستان، با اشاره به این‌که «گام دوم انقلاب اسلامی» دو رکن اصلی دارد، اظهار کرد: افتخار به گذشته و امید به آینده، دو رکن اصلی گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که شهدا این انتظار را دارند که ما مردم را از وضعیت کنونی جامعه آگاه کنیم و آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی موضوعی است که در این برهه زمانی باید به‌شدت دنبال کنیم، اضافه کرد: اگر مردم آگاه شدند و حقیقت راه شهدا را پیدا کردند مشکلات پیش‌رو را به‌راحتی می‌توانیم حل کنیم. شهدا از ما می‌خواهند که نسبت به جامعه روشنگری کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دورود  گفت: مشکل نظام سلطه، استکبار و آمریکا بر سر شعارهای انقلابی و روحیه انقلابی ما نیست آن‌ها با اصل دین و اصل اسلام مشکل‌ دارند، جوانان ما الان با نظام سلطه آشنایی ندارند این وظیفه من و شماست که نظام سلطه را به آن‌ها بشناسانیم، اگر ما توانستیم و موفق شدیم که نظریه نظام انقلابی را حفظ کنیم آن موقع می‌دانیم که حرکت و پیشرفت کرده‌ایم.

در ادامه نیز محمدرضا حقانی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دورود گفت: یادواره شهدای بسیجی این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت سپاه، مشارکت بنیاد شهید و سایر ادارات برگزار شده که از فرمانده سپاه ناحیه دورود به‌خاطر اهتمام ویژه به مقوله‌ فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که از بین 642 شهید شهرستان دورود، 147 نفر شهدای بسیجی هستند، افزود: جای بسی افتخار است که بین شهدای این شهرستان نام سردار فاتح شاخ شمیران شهید اصغر لشنی هم‌چون خورشیدی می‌درخشد.

محسن رشیدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، نیز در این یادوراه شهدا با بیان این‌که هدف اصلی برگزاری یادواره‌ها، شناسایی راه سعادت حقیقی انسان است، پیام برگزاری یادواره‌های شهدا را بصیرت‌افزایی دانست و افزود: شهدا با وجود زن و فرزند به تعلقات دنیایی و زرق‌وبرق‌ها پشت پا زدند و در مسیر سعادت قرار گرفتند و این حاصل بصیرت آنان بود.

وی با بیان این‌که باید بتوانیم با این‌گونه یادواره‌ها غباری که بر روی قلبمان و فکر و ذهنمان شکل‌ گرفته است را پاک‌ کنیم، عنوان کرد: سعی دشمن بر این است که یادواره‌های شهدا را کم‌رنگ کند، ما هستیم که با برگزاری این‌گونه یادواره‌ها می‌توانیم رنگ و بوی شهادت را مجدداً در شهرمان عطرآگین کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اجرای نمایش «دل زخم» به نویسندگی و کارگردانی حجت‌الله خادم‌فر اظهارکرد:  اجرای نمایش مطمئناً تأثیرگذار است همین جمعی که امروز برای تماشای نمایش آمده بودند حلقه اشک در چشمان‌شان جاری‌ شده بود. وظیفه جامعه هنری ما این است که در کنار علما، سخنرانان و هم‌رزمان شهدا به‌اندازه سهم خودشان قدمی در راه شهدا بردارند.

انتهای پیام
captcha