منافقان از دیدگاه قرآن
کد خبر: 3863036
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

منافقان از دیدگاه قرآن

کانون خبرنگاران نبأ ــ قرآن درباره منافقان می‌فرماید که باطنشان آمیخته به کفر و ظاهرشان آراسته به مسلمانی است، اما آتش شعله‌ور می‌کنند، ویران و تخریب می‌کنند و مردم را می‌ترسانند و خیال می‌کنند که قدرتشان مستحکم شده اما ناگهان قدرت الهی آتش افروخته‌‌شده آن‌ها را بی‌فروغ و خاموش می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباسی فردویی عصر دوشنبه، 18 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) طی سخنانی اظهار کرد: جریان نور و ظلمت، خیر و شر، نیکی و بدی، ولایت الله و ولایت طاغوت و شیاطین همواره در آموزه‌های قرآنی و دینی با ذکر مصادیق و مثال‌های مختلف با صراحت کامل تبیین شده است تا مخاطبان با مفاهیم آن‌ها به‌درستی آشنا شوند.
وی افزود: تبیین جریان نفاق در قرآن در کنار تبیین مفهومی آن با ذکر مثال نیز بیان‌ شده تا باطن جریان نفاق و شرح حال منافقان برای مخاطبان روشن شود. قرآن درباره منافقان می‌فرماید که باطن‌شان آمیخته به کفر و ظاهرشان آراسته به مسلمانی است، اما آتش شعله‌ور می‌کنند، ویران و تخریب می‌کنند و مردم را می‌ترسانند و خیال می‌کنند قدرت‌شان مستحکم شده اما ناگهان قدرت الهی آتش افروخته‌ شده آن‌ها را بی‌فروغ و خاموش می‌کند و منافقین را در ظلمات و سرگردانی قرار می‌دهد.
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: نرمش و سازش و فرار در مقابل منافقان چاره کار نیست، لذا باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد حتی اگر عربده‌کشی و تحریم کنند. منافقان با اینکه همواره آتش‌افروزی و فتنه می‌کنند، اما همیشه در مقابل قدرت الهی شکست می‌خورند. منافقان یک چهره پلیدی دارند و هیچ‌گاه در صراط مستقیم قدم برنمی‌دارند؛ آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود با دشمنان دین همدست می‌شوند و همیشه در نادانی و ضلالت به سر می‌برند.
وی یادآور شد: جریان باطل همواره در مقابل جریان حق و نور بوده و همان‌طور که مثال‌های قرآنی در خصوص جریان باطل وجود دارد برای جریان نور و حقیقت نیز مثال‌های بسیار روشنی در قرآن ذکر شده که قابل‌ دسترسی و فهم عموم جامعه است. جریان‌های نور همواره فضیلت‌محور و عرشی و منشأ خیر کثیر و برکات هستند که به‌واسطه نورانیت آن‌ها جامعه و بشریت از کمالات بهره‌مند می‌شوند.
سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: جریان نور و حقیقت در سوره نور به‌درستی تبیین شده است و نور امامت، ولایت، کمال، فضیلت و وجود مبارک حضرات معصومین(ع) گواه صادق بر این مدعاست.
وی تأکید کرد: شجره طیبه و آثار و برکات نشأت گرفته از این شجره طیبه در ارض و همچنین انفاس قدسی ائمه معصومین(ع) همواره مورد تأکید آموزه‌های دینی بوده و در تقابل با جریان نفاق و ظلمت است.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha