نگاهی به برنامه‌های مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود در ماه جاری
کد خبر: 3863090
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

نگاهی به برنامه‌های مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود در ماه جاری

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود در ترم پائیز خود مجموعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را ویژه علاقه‌مندان برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود در ماه آذر برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی برای قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان برگزار کرد که از استقبال خوبی همراه بود. در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.
مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود در راستای آموزش فضای سایبری، استفاده صحیح از فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی فضای مجازی تهدیدات اینترنت، آمار کم شدن روابط درون خانواده، انواع اعتیاد مجازی، اقدام به برپایی چندین کارگاه آموزش کرده است.
در این کارگاه‌ها مطالب آموزشی پیرو محبوبترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی، روش‌های صحیح نظارت والدین در فضای مجازی، خطرات و آسیب‌های برخی بازی‌های رایانه ای و راه‌های مراقبت از فرزندان در برابر خطرات اینترنت از سوی محمد ابراهیمی مدیر مؤسسه ارائه شد.
از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز، تقدیر از دانشجویان مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین بود که در راستای افزایش انگیزش دانشجویان برای کسب علم و دانش و همچنین، همکارانی که مشغول به تحصیل هستند، در روز دانشجو با اهدای لوح انجام شد.
مؤسسه قرآنی بین‌الحرمین، به عنوان نماینده دانشگاه قرآن و حدیث استان سمنان، برای ورود به دانشگاه قرآن و حدیث بدون کنکور، در مقطع کارشناسی و در مقطع کارشناسی ارشد مرکزآموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث ازعلاقه‌مندان ثبت نام می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09126733142 و 02332227149 تماس بگیرند.
همچنین، این مرکز طی روز 13 آذرماه، همزمان با ولادت حضرت عبدالعظیم(ع)، مراسم جشن را با اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی همراه با سخنرانی و با حضور قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان برگزار کرد.
یکی دیگراز برنامه‌های این مؤسسه، برگزاری کارگاه آموزشی سیره امام حسن عسکری(ع) بود که همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد. در این کارگاه آموزشی سیره شخصیتی علمی و عملی امام حسن عسکری(ع) ارائه شد. این کارگاه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 13 و 14 آذرماه با حضور فراگیران مؤسسه و دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث با حضور اساتید در مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین برگزار شد.

مؤسسه بین الحرمین به مناسبت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، کارگاه آموزشی معصومه‌شناسی(س) و سبک زندگی حضرت معصومه(س) را به‌مدت دو روز از تاریخ 15 تا 19 آذر ماه از ساعت 18 تا 20 در مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود برگزار کرد.
در این کارگاه آموزشی، حجت الاسلام پناهی از مبلغان حوزه علمیه قم، پیرامون زندگی حضرت معصومه(س)، کرامات ایشان و اهمیت زیارت آن بانوی مکرمه با توجه به احادیث امام رضا(ع)، مطالبی بیان کرد.
برگزاری کارگاه آموزش فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز بود که با استقبال خوبی از سوی شرکت‌کنندگان همراه شد. این کارگاه آموزشی با همکاری امام جماعت و هیئت‌امنای مسجد موسی بن‌جعفر(ع)، روز یکشنبه، 10 آذر ماه در محل مسجد موسی بن جعفر (ع) شهرک امام (ره) شاهرود برگزار شد.

 گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌های آینده این مؤسسه می‌توانند به دفتر مرکزی مؤسسه واقع در خیابان ۲۲ بهمن شاهرود، کوچه 12 مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha