درایت و توانمندی؛ رمز توسعه مؤسسه دارالقرآن خمینی‌شهر
کد خبر: 3863178
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

درایت و توانمندی؛ رمز توسعه مؤسسه دارالقرآن خمینی‌شهر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ نشست مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان روز گذشته، 18 آذرماه در مؤسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

درایت و توانمندی رمز پیشرفت‌های مؤسسه دارالقرآن خمینی‌شهر به گزارش ایکنا؛ نشست مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان، روز گذشته، 18 آذرماه در سالن کنفرانس مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر و با حضور اعضا برگزار شد.

سید‌حسین رضا‌زاده، عضو مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان ضمن تشکر از مسئولان دارالقرآن اهل بیت(ع) گفت: بدون شک مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) یکی از فعال‌ترین مراکز قرآنی در کشور است.

رضا زاده با تأکید براینکه با اعمال محدودیت‌های بسیار، شکوفایی اتفاق می‌‌فتد، افزود: مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) با درایت و توانمندی مدیریت محدودیت‌ها، در حال پیشرفت‌های چشمگیر است.

وی از جمله اولویت‌ برنامه‌های مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان را توجه به تدریس صحیفه سجادیه و جدی گرفتن ابزار هنر در زمینه‌های قرآنی دانست. به منظور جذب مخاطبان به آیات قرآن و اهل بیت(ع)، نیاز است که در سالن‌های تئاتر واقعه‌های غدیر، عاشورا و غیره به برای حاضران به تصویر کشاند تا علاقه‌ای برای آنان ایجاد شود. 

رضازاده همچنین، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی بر تجهیز و تشکیل جلسات خانگی قرآن که نمونه بارزی از سبک زندگی اسلامی است، تأکید کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام قربانیان، مدیرمؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) نیز در سخنانی گفت: مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) با داشتن چشم‌انداز بین‌المللی درحال حاضر مشغول به فعالیت‌هایی مانند تربیت مربیان و مدیران قرآنی، ایجاد خانه‌های قرآنی، بررسی راه‌های جذب جوانان و نوجوانان به مؤسسات قرآنی، فراگیرکردن جلسات خانگی قرآن به صورت سنتی، بهره‌مندی از نظرات کارشناسان توانمند در حوزه قرآن و امور فرهنگی است.

قربانیان ضمن اشاره به برگزاری مسابقه حفظ سوره نور به همراه ترجمه و مفاهیم در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری و طرح ملی شوق تلاوت، توضیحاتی نیز پیرامون برنامه خیریه قرآنی ارائه کرد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان اصفهان و مدیران مؤسسات فعال قرآنی دراستان ماهنه به میزبانی یکی از مؤسسات عضو برگزار شد و پیرامون مسایل مهم قرآنی و موضوعات مختلف جاری در مؤسسات بحث و تبادل نظر می‌شود. موضوع مهمی که این هفته مورد انتقاد جدی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت، «کاهش بی سابقه بودجه قرآنی کشور در بودجه سال 99 کشور» بود.

انتهای پیام
captcha