زوج‌های جوان میهمان طرح «زندگی به سبک رضوی» شدند
کد خبر: 3863377
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

زوج‌های جوان میهمان طرح «زندگی به سبک رضوی» شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ به همت مرکز امور بانوان و خانواده و معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، 100 زوج جوان مناطق محروم استان خراسان رضوی میهمان طرح «زندگی به سبک رضوی» شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این گروه 200 نفره از شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، و بردسکن به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و همکاری معاونت محرومیت‌زدایی و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی با هدف زیارت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) به مشهد مقدس سفر کرده و از ویژه‌برنامه‌های اردوی یک روزه طرح زندگی به سبک رضوی استفاده کردند.
این گروه از زوج‌های جوان صبح 19 آذرماه پس تشرف به حرم مطهر رضوی در رواق دارالهدایه گردهم آمدند و از بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل موسوی فاضل خراسانی، مشاور خانواده بهره‌مند شدند.
موسوی فاضل خراسانی در جمع این زوج‌های جوان گفت: رعایت دستورات الهی سلامت خانواده را تضمین می‌کند. بنابراین، گناه‌گریزی بهترین روش برای استواری این کانون است.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرموده ‌اند «خدا رحمت كند زن و مردی را كه در خانه با يكديگر رفاقت داشته باشند»، افزود: هنر يک مرد يا زن اين نيست طوری رفتار كند كه همسرش به خاطر او در خانه بماند، بلكه هنر زن و مرد اين است كه طوری باشد كه بدون هم  نتوانند زندگی کنند.
این کارشناس مسائل اجتماعی با تأکید بر اینکه زن و مرد در زندگی باید قابليت‌های همديگر را بشناسند، تصریح کرد: حقوق زن و شوهر دو طرفه بوده و نوع کارآمدی زن و مرد دلیل تفاوت‌های آن دو است.
این گروه از زائران نومزدوج پس از بهره‌مندی از برنامه‌های اجرا شده و شرکت در نماز جماعت در میهمان‌سرای امام هشتم(ع) حضور پیدا کردند و از خوان با برکت این امام همام متنعم شدند.
یاد‌آور می‌شود، «زندگی به سبک رضوی» یک طرح آموزشی است که در راستای افزایش صیانت و اعتلای کارکرد خانواده و با بهره‌گیری از سبک زندگی رضوی برای زائران و مجاوران به‌ویژه زوج‌های جوان، توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و زوج‌های جوان شرکت‌کننده در این طرح به مدت سه سال از خدمات آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند خواهند شد.
ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha