تشکیل شورای اقامه نماز در 33 بقعه شاخص گیلان
کد خبر: 3863625
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

تشکیل شورای اقامه نماز در 33 بقعه شاخص گیلان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان از تشکیل شورای اقامه نماز در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: ادارات اوقاف یکی از مجریان مهم توسعه فرهنگ نماز در کشور هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز 21 آذر در نشست شورای اقامه نماز اوقاف استان، اظهار کرد: ادارات اوقاف به جهت مدیریت بقاع متبرکه یکی از مجریان مهم توسعه فرهنگ نماز در کشور هستند.

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه با حضور مردم منطقه و مسافران گفت: به جهت نظم بخشی در ترویج فرهنگ نماز، شورای اقامه نماز به ریاست امام جماعت در بقاع متبرکه گیلان تشکیل می‌شود. در گام نخست در 33 بقعه شاخص گیلان تا پایان سال‌جاری شورای اقامه نماز تشکیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان به برگزاری دوره‌های آموزش احکام و آموزه‌های نماز ویژه کارکنان و هیئت امنای بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: دوره‌های مذکور ویژه زائران در ایام تبلیغی مختلف سال در قالب خیمه معرفت برپاست.

علیزاده از اجرای طرح اقامه نماز دانش‌آموزان در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مدارس نزدیک بقاع متبرکه هفته‌ای یک بار برای اقامه نماز در بقاع متبرکه حضور خواهند یافت.

وی بر بهره گیری از ظرفیت ادارات اوقاف در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق بخشی به نماز مدارس تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی از جمله اعزام روحانی به مدارس، توزیع کتب ادعیه و نماز شناسی بین دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، برپایی مسابقات کتابخوانی و توسعه دفاتر مشاوره در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات اوقاف گیلان در حوزه ترویج فرهنگ نماز برشمرد و گفت: در راستای کمک به ارتقای فرهنگ نماز در استان دوره آموزشی ویژه برای مبلغین بومی تا قبل از پایان سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha