بیانیه گام دوم نقشی اساسی در شکل گیری تمدن اسلامی خواهد داشت
کد خبر: 3863675
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
حجت الاسلام سالک:

بیانیه گام دوم نقشی اساسی در شکل گیری تمدن اسلامی خواهد داشت

دیگر رسانه‌ها ــ نایب رئیس کمسیون انقلاب اسلامی مجلس در چهاردهمین نشست ستاد فجر انقلاب اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشی اساسی در شکل گیری تمدن اسلامی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر، حجت الاسلام احمد سالک در چهاردهمین نشست ستاد فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز ۲۱ آذرماه، در مجتمع یاوران مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: گام دوم بیانیه انقلاب اسلامی دو خط مشی کلی دارد:۱- اشداء علی الکفار یعنی نبرد بین استکبار جهانی و اسلام و«عمل شایسته و بجا»؛ یعنی اقدام و عمل شایسته متنانسب با نیازهای داخلی و خارج.
 
نایب رئیس کمسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، تمدن سازی را سومین مرحله در بیانیه دوم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: بعد از ۴۰سال از انقلاب لازم است با توجه به گام دوم انقلاب که دکترین حرکت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی آینده کشور است، آسیب شناسی اساسی در زندگی شخصی و اجتماعی خود انجام بدهیم و حرکتهای کلی و فردی جریان انقلابی در این راستا باشد.
 
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب تجربیات بزرگ مدیریتی وسیاسی داریم، اظهار کرد: این تجربیات باید به نسل چهارم وهمچنین گروههایی که مشتاق انقلاب اسلامی در خارج از کشور هستند، منتقل شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف بی شمار است: تجلی حاکمیت انقلابی در این ۴۰سال تحقق یافته است و باید دستاوردهای بیشرفتها باید برای مردم روشن گردد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام نقاط جهان مشهود است: دنیا به سمت اسلام ناب در حرکت است و حرکتهای اسلامی از چین تا نیجریه و میانمار نتیجه اعتماد به نفسی است که انقلاب اسلامی به مسلمانان دنیا اعطا کرده است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه بصیرت افزایی لازمه این روزهاست گفت: تاکن فتنه های گوناگونی را سبری کرده ایم و انقلاب اسلامی توانسته است همه آنها را از فتنه منتظری و بنی صدر تا فتنه ۷۸ و ۸۸ و فتنه سالهای۹۶ و ۹۸ را با موفقیت بشت سر بگذار.

وی بیان اینکه آشوبگران قصد داشتند فتنه ۹۸ را از دی ماه شروع کنند و به ۲۲ بهمن متصل کنند، تاکید کرد: برنامه ریزی های گسترده ای که برای این فتنه انجام شده بود مطابق نظریه آنها بیش نرفت و به نوعی با زایمان زودرس از قبل از تولد از بین رفت.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر اینکه دشمن در طول ۴۰ سال با جنگ و تحریم و تهدید به مقابله اسلام و انقلاب آمده است، گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا صراحتا اعلام کرد « نباید بگذاریم انقلاب آیت الله خمینی به ۴۰ سالگی خود برسد» و بیانیه گام دوم در چنین شرایطی صادر شده است.

وی با اشاره همراهی کشورهای ارتجاع منطقه با آمریکا برای مقابله ایران گفت: تنها در یکی از موارد مقادیر بسیاری تسلیحات که از ترکیه وارد کشور شده بود، در جوق آباد اصفهان کشف و مشخص شد این سلاحها برای ایجاد آشوب ناآرامی وارد کشور شده بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشف و منهدم شد.

حجت الاسلام سالک با تاکید بر اینکه ۲۸ بار در گام دوم انقلاب اسلامی از واژه اقتصاد استفاده شده است، گفت: مخاطبان گام دوم انقلاب اسلامی در دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شوند، و این بیانیه جوانان مبارز در نیجریه و لبنان و فلسطین تا نخبگان وجوانان اروبایی را در بر می گیرد و تمام تلاش ما باید در راستای تبیین این بیانیه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه بوسیدگی درون تشکیلاتی تنها خطری است که انقلاب را تهدید می کند، گفت: فتنه بنزینی که مدتها برای ایجاد آن تلاش شده بود با یک سخنرانی مقام معظم رهبری طی ۴۸ساعت جمع شد.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی، برای حکومت امام زمان(عج) بسترسازی می کند، گفت: دکترین مقام معظم رهبری ۵ مرحله اساسی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی را در خود دارد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشی اساسی در شکل گیری تمدن اسلانی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال دوم دیگر فرصتی برای اشتباه و خطا وجود ندارد، تاکید کرد: یکی از دلایلی که فتنه بنزینی ایجاد شد و موج سواری دشمنان بر آن سوار شد به خاطر مسئله فقر در جامعه بود این ضعف باید در چهل سال دوم حل شود تأکید بیشتری بر مسأله عدالت انجام شود.

وی جلوگیری از انحراف در مسیر انقلاب اسلامی را نکته ای مهم در انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: از ابتدای انقلاب جریانهای مختلفی از جبهه ملی و نهضت آزادی تا جریانات بعد از سال ۱۳۷۶ به دنبال انحراف انقلاب از مسر اصلی خود بوده اند این جریانها همچنان فعال هستند.

وی با بیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم بنزینی سران قوا حاوی نکات استراتژیک مهم و اساسی بود، تصریح کرد: اگر رهبرهی از این تصمیم جمعی سران سه قوه حمایت نمی کردند، اشوبگران قدرت می گرفتند و ارکان نظام بی اعتبار می شد و دیگر کسی به مصوبات سران قوا اعتنایی نمی کرد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به موضوع وحدت اصولگریان در انتخابات مجلس آینده گفت: یکی از ضعفهای مهم اصولگرایی در مسائلی مانند انتخابات، رفتارهایی بر مبنای تک روی است که همه برای خود نوعی اجتهاد انجام می دهند و مانع از شکل گیری ائتلاف فراگیر می شوند.

انتهای پیام
captcha