جامعه نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی برای وقف‌های علمی است
کد خبر: 3863680
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

جامعه نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی برای وقف‌های علمی است

گروه فرهنگی _ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه امروز نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی به منظور ایجاد وقف‌های علمی در کشور هستیم، گفت: اگر این سنت حسنه در حوزه علم و دانش گسترش یابد، شاهد شکوفایی استعداد نخبگان علمی کشور و گسترش کارآفرینی خواهیم بود.

جامعه نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی برای وقف‌های علمی استبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، محسن لطیفی، مدیرکل مرکز در جمع رئیس و معاونین مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان با تقدیر از پرفسور یوسف ثبوتی؛ موسس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، این دانشگاه را یک مرکز آموزش و تحقیق در سطح جهانی خواند و افزود: کیفیت بالای تحقیقات انجام شده در گروه‌های تحقیقاتی، مقالات چاپ شده در مجلات تراز اول جهان و همچنین همکاری‌های انجام شده با گروه‌های تحقیقاتی ممتاز بین‌المللی، این دانشکده را در جایگاه ممتازی در بین دانشگاه‌های کشور قرار داده است.
وی سوق دادن امور خیریه را به سمت و سوی علم ضرورتی انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: توسعه علم و دانش و حمایت از دانشمندان و نخبگان از طریق وقف برکات بسیار زیادی در پی خواهد داشت که از آن جمله ارتقای رتبه علمی فرزندان این آب و خاک در عرصه جهانی و کسب عزت و افتخار بیشتر برای میهن اسلامیمان است.
رئیس رسانه استانی با بیان اینکه امروز نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی به منظور ایجاد وقف‌های علمی در کشور هستیم، گفت: اگر این سنت حسنه در حوزه علم و دانش گسترش یابد، شاهد شکوفایی استعداد نخبگان علمی کشور، گسترش کارآفرینی و بروز شدن فناوری صنایع خواهیم بود.
وی با استقبال از همکاری بیش از پیش مراکز علمی با رسانه ملی، بر معرفی و تبیین مبسوط جایگاه علمی و برکات وجود این مرکز مهم دانش‌محور از طریق تولید و پخش برنامه‌های فاخر تاکید کرد.
بابک کریمی، رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان هم با تشکر از توجه رسانه استانی به مقوله علم و دانش و پژوهش گفت: جریان‌سازی اجتماعی درخصوص موقوفات علمی نیازمند ورود رسانه استانی به منظور آگاهی‌بخشی و اقناع افکار عمومی است .
وی با اشاره به سنت حسنه وقف افزود: دانشگاه هاروارد به‌عنوان مهم ترین مرکز علمی جهان که توسط فردی بنام جان هاوارد تاسیس و در حال حاضر نیز با موقوفات فراوان در اختیار، با درآمدی سرشار بدون اتکا به دولت درحال فعالیت است، یک نمونه عملی برای این موضوع به شمار می‌رود .
وی ایجاد زبان مشترک به‌منظور سوق دادن حجم عظیم موقوفات به سمت علم را وظیفه خطیر رسانه ملی دانست و افزود: توسعه، کارآفرینی، پژوهش و راهبردهای کلان دانش‌محور با بودجه کنونی همخوانی ندارد و صداوسیما با جریان‌سازی می‌تواند سرمایه عظیم مردم در حوزه وقف را به سمت دانش‌آموزی فرزندان این مرز و بوم هدایت کند.
در ادامه این نشست معاونین صدا و سیما و همچنین مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص بسط فرهنگ وقف علمی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha