بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راهی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3863779
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راهی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت پلدشت گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت‌گانه مأموریت‌های اعلامی از سوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است.

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین قربان بابایی، امام جمعه موقت پلدشت، امروز، ۲۲ آذر، در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات می‌تواند عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی باشد، اگر انتخابات به گونه‌ای باشد که گروه‌های سیاسی در یک رقابت مثبت برای خدمت‌گزاری به مردم، سهم متناسب و لایق خود را به دست آورند، این انتخابات زمینه‌ساز نشاط و پیشرفت جامعه است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرموده‌اند، مجلس شورای اسلامی یکی از قوای اصلی کشور است که جایگاه و اهمیت بسیار بالایی بوده و در راس تمام نهادهای کشور قرار دارد.

خطیب نماز جمعه موقت پلدشت ادامه داد: ملت ایران همیشه سرفراز از این امتحان بزرگ و حساس بیرون آمده‌اند به لطف خداوند امسال نیز به بهترین شرایط برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ملت ایران به وظیفه خود عمل کرده و همیشه در پای صندوق رای حاضر شده‌اند و مسؤولین نیز باید به این مردم خدمت کنند، در حرف نه بلکه خدمت را در عمل اثبات کنند.

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به ویژگی‌های یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استعداد علمی، جرات، آشنایی به قوانین و بصیرت از ویژگی‌های یک نماینده مجلس است. عمده مسئولیت یک نماینده قانون‌گذاری است و باید به قوانین و دانش آن آگاهی داشته و باید شایسته‌سالاری رعایت شود.

خطیب موقت نماز جمعه پلدشت با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی افزود: سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است که فرصتی برای پرداختن به این موضوع مهم و راهبردی را در اختیار می‌گذارد.

حجت‌الاسلام بابایی گفت: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری و پیروزی و تثبیت و بالندگی و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون بوده وهست، وحدت حوزه و دانشگاه در این میان نقطه محوری و اصلی است، چرا که این دو قشر، دو نهاد مولّد نیرو، محتوا و نرم‌افزار برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهترین نقشه راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه حول محورهای هفت‌گانه ماموریت‌های اِعلامی از سوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی است؛ لذا بی‌تردید نقش اصلی در تبیین و ترویج و تحقق بیانیه گام دوم از آنِ حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: تشکیل دبیرخانه چابک و فعال متشکل از فضلا و دانشمندان جوان هر دو نهاد برای این مهم، پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha