شهید مفتح از منادیان پیشگام در وحدت حوزه و دانشگاه بود
کد خبر: 3863813
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
امام‌جمعه ایرانشهر:

شهید مفتح از منادیان پیشگام در وحدت حوزه و دانشگاه بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدشجاع‌الدین ابطحی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله مفتح از پیشکسوتان و منادیان وحدت در حوزه و دانشگاه بوده است، گفت: وی در راه تحقق این مهم فعالیت‌های چشمگیری انجام داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدشجاع‌الدین ابطحی، امام‌جمعه ایرانشهر، 22 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهر، بیان کرد: شهید آیت‌الله مفتح از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود و در راه تحقق این مهم فعالیت‌های چشمگیری انجام داد.
 
وی افزود: این عالم بزرگوار به‌ خوبی دریافته بود که دانشگاه و حوزه دو بال برای پرواز در فضای عزتمندی، استقلال، دانش و معنویت هستند که اگر به یکی از این دو بال آسیبی وارد شود یا با هم هماهنگ نباشند، هم حوزه و هم دانشگاه و هم جامعه لذت پرواز در اوج را از دست می‌دهند و از تعالی و کمال لازم باز خواهند ماند. وحدت دو قشر متفکر حوزه و دانشگاه از اهمیت بالا و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه شهید مفتح پیشگام وحدت حوزه و دانشگاه بود، ادامه داد: تصویری که از عالمان و دانشمندان دانشگاهی و حوزوی در فرهنگ دینی ترسیم شده است، محبت، هم‌یاری، هم‌سویی، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی است؛ این هم‌سویی فقط یک سفارش و درخواست عادی نیست بلکه وظیفه و مسئولیتی الهی است.
 
حجت‌الاسلام ابطحی با اشاره به ناآرامی‌های آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ و حجم زیاد خسارات جبران‌ناپذیر، اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر به مردم، تصریح کرد: ملت ایران باید در انتخابات بیشترین دقت را اعمال کنند و از گذشته عبرت بگیرند و با اهل تقوا و بصیرت مشورت کنند. شاه‌کلید تمام این ناآرامی‌ها و اختلاس‌های میلیاردی و خروج ۸۰ تُن طلا از خزانه بانک مرکزی و خصوصی‌سازی‌ها در کشور چه کسی است؟
 
وی با بیان اینکه کارهایی که اخیراً به دست این کلیدداران انجام شد باعث تنگ شدن عرصه بر مردم شده است، اظهار کرد: کلیددار این کار مجلس است که می‌توانست با اقداماتی که انجام می‌دهد برای جامعه مؤثر واقع شود. اگر در مجلس افراد مسئولیت‌پذیر و دلسوز مردم انتخاب شوند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha