دفاتر غیرمجاز اعزام زائر به عتبات تعهدی برای تأمین امنیت ندارند
کد خبر: 3863914
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

دفاتر غیرمجاز اعزام زائر به عتبات تعهدی برای تأمین امنیت ندارند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زائرانی که از سوی دفاتر غیرمجاز اعزام می‌شوند، تدابیر امنیتی لازم در ارتباط با آنها رعایت نمی‌شود، افزود: دفاتر مجاز طبق قانون موظف به دریافت ۱۲ دلار برای تأمین هزینه‌های امنیت از زائران هستند در حالیکه دفاتر آزاد چنین وظیفه‌ای را نداشته و برای همین هزینه‌های آنها کاهش می‌یابد.

دفاتر آزاد اعزام عتبات عالیات تعهدی برای تامین امنیت زائران ندارندمحمدرضا ندیری، مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برخی تبلیغات انجام شده در فضای مجازی مبنی بر اعزام زائران به عتبات عالیات با کمترین هزینه، اظهار کرد: مردم به هیچ‌وجه فریب این تبلیغات را نخورده و به هنگام مراجعه به این دفاتر اعزام به عتبات عالیات حتماً نسبت به داشتن مجوز این دفاتر مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل وجود برخی مشکلات امنیتی در کشورهای همسایه، برخی مسیرهای منتهی به بارگاه مقدس امامان معصوم(ع) و برخی دیگر از اماکن زیارتی تحت شرایط خاص امنیتی انجام می‌شود، افزود: دفاتر بدون مجوز به دلیل عدم آگاهی از این شرایط، نسبت به مسیرها اشرافیت کامل ندارند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زائرانی که از سوی این دفاتر غیرمجاز اعزام می‌شوند، تدابیر امنیتی لازم در ارتباط با آنها رعایت نمی‌شود، ادامه داد: از طرفی دفاتر مجاز طبق قانون موظف به دریافت ۱۲ دلار برای تامین هزینه‌های امنیت از هر زائر هستند در حالی که دفاتر آزاد چنین وظیفه‌ای را نداشته و برای همین هزینه‌های آنها کاهش می‌یابد.

وی گفت: دفاتر مجاز برای رفاه هر چه بیشتر زائران تا حد امکان سعی می‌کنند ضمن متعهد بودن به حفظ امنیت زائران، بهترین امکانات از نظر هتل، وسیله ایاب و ذهاب و امکانات پزشکی را در اختیار آنها قرار دهند.

ندیری با اشاره به افزایش هشت درصدی تعداد زائران حج آذربایجان‌غربی امسال در مقایسه با سال گذشته عنوان کرد: طبق آمارها امسال سه هزار و ۱۱۰ زائر از استان در قالب ۲۱ کاروان به حج تمتع اعزام شده‌اند و ۴۹ هزار نفر نیز از سطح استان با ثبت‌نام در سامانه سماح در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های لازم به زائران عتبات عالیات تصریح کرد: زائران باید تا حد امکان ار فرهنگ کشورهای مقصد، مسیرهای تردد زائران و هتل‌ها اطلاعات لازم را به دست آورده تا دچار مشکل در مقصد نشوند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌ها به عتبات عالیات طبق روال انجام می‌گیرد، اظهار داشت: به طور متوسط ماهانه ٢٠ تا ٢۵ کاروان از این استان به عتبات اعزام می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha