مراسم نکوداشت شهدای هنرمند برگزار شد
کد خبر: 3864040
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

مراسم نکوداشت شهدای هنرمند برگزار شد

گروه هنر ــ آیین نکوداشت شهدای هنرمند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ آیین نکوداشت شهدای هنرمند، امروز ۲۳ آذرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود، مهدی چمران، شفیع آقامحمدیان، کوروش زارعی، کریم اکبری مبارکه، محسن سلیمانی، نصرالله قادری، سردار نعمان غلامی، سردار عبدالرضا آزادی، فرهاد جم و خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه رفیع شهدا پخش شد. سپس ابوالفضل آقاسی، فرزند محمدرضا آقاسی شعرخوانی کرد.

امیر نصیربیگی، رئیس بسیج هنرمندان نیز در آیین شاهدان شیدایی اظهار کرد: خوشحالم که خانواده شهدا افتخار دادند در این مراسم حضور پیدا کردند. همچنین از هنرمندانی که دغدغه دین و انقلاب دارند، برای شرکتشان در این مراسم کمال تشکر را دارم.

وی اضافه کرد: شهدا بالاترین رتبه هنر را رقم زدند تا ما امروز بتوانیم به راحتی زندگی کنیم. پس بیاییم کاری کنیم تا این حرکت ادامه پیدا کند و بتوانیم هر ساله شهدای هنرمند بیشتری را معرفی کنیم.

آغاز مراسم تجلیل و اجرای علیرضا افتخاری

بخشی دیگر از این آیین به تجلیل خانواده شهدا اختصاص داشت. در این بخش، از خانواده شهدا، محمد تنگستانی، جعفر پاو، مجید جباری، حجت‌الله یخچالی و علیرضا غدیری تقدیر به عمل آمد.

مراسم نکوداشت شهدای هنرمند برگزار شد

در بخشی از این مراسم، علیرضا افتخاری، خواننده مطرح کشورمان به اجرای قطعه‌ای درباره مدافعان حرم اجرا کرد و سپس در سخنانی کوتاه اظهار کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید، انگیزه ساخت اثری با محوریت شهدای حرم برایم شکل گرفت. به همین دلیل، خوشحالم این اثر ساخته شده تا ادای دینی هر چند کوچک برای شهدا باشد.

در ادامه مراسم، مرشد میرزاعلی اجرای برنامه کرد. پس از اجرای مرشد میرزاعلی، سردار غلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سال ۶۴ وقتی در نیروی زمینی بودم، فرمانده گردانی داشتیم که به من گفت یکی از فرمانده گروهانش به نام عبدالحسین ولی‌زاده به مرخصی نمی‌رود و از من خواست تا با او صحبت کنم و او را راضی کنم تا به خانه برای دیدار خانواده‌اش برود. وقتی با او حرف زدم، شهید عبدالحسین ولی‌زاده به من گفت که دختری قطع نخاعی در خانه دارد که دوست دارد زمانی به خانه برود که دستش پر باشد. وی در سال ۶۶ در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهدا ایثار کردند تا ما امروز بتوانیم چنین مراسمی را برگزار کنیم. به یاد دارم در دفترچه خاطرات یکی از شهدا آمده بود که امروز روز پنجم است که آب و نان را جیره‌بندی کردیم، ولی فدای لب تشنه‌ات پسرفاطمه. این کلام شهدا برای هنرمندان می‌تواند ایده پرداز تولید آثار بسیاری باشد. همچنین فعالیت هنرمندان در عرصه شهدا، تجدید میثاق آنها با شهدا نیز است.

بخش دوم تجلیل از خانواده شهدا

در قسمت دیگری از این برنامه، بخش دوم تجلیل از خانواده شهدا انجام شد. خانواده شهیدان فیروز حمیدی‌زاده، ارکان قدیمی، مجید غلامی فریبرز یزدانشناس، هادی باغبانی، حمید زاهدی، ماشاالله صفاری، عباس‌آبادی، عبدالرضا مصلی‌نژاد و مصطفی چمران شهدایی بودند که از خانواده آنها تجلیل به عمل آمد.

مراسم نکوداشت شهدای هنرمند برگزار شد

بخش دیگر این مراسم به تجلیل از هنرمندان اختصاص داشت. در این قسمت از جمال شورجه، مرتضی سرهنگی، محمد گلریز و مسعود نجابتی تقدیر شد، البته مسعود نجابتی به دلیل سفر مشهد نتوانست در مراسم تجلیل خود حضور داشته باشد.

مهدی چمران به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: نمی‌خواهم وقت حضار را بگیرم. تنها به سخنانی کوتاهی اکتفا می‌کنم. امام فرمودند شهادت هنر مردان خداست. این جمله بیانگر هر آن چیزی است که باید گفته شود. همچنین مقام معظم رهبری در زمان زخمی شدن شهید چمران به ملاقات او آمدند و کتابی هنری دستشان بود. شهید چمران از او درباره علاقه‌مندی ایشان به هنر پرسید و گفت‌و‌گوییی یک‌ساعته پیرامون هنر بین آنها رخ داد. مقام معظم رهبری درباره شهید چمران گفتند که وی علاوه بر مبارز بودن، هنرمند نیز بود.

مراسم نکوداشت شهدای هنرمند برگزار شد

سومین بخش تجلیل

در سومین بخش از مراسم تجلیل از خانواده شهدا از خانواده شهیدان علی اصغر فلاح، جواد اسدی، ابراهیم اصغرزاده، علی حسین ابراهیمی، سعید بروزی و شهید آقادادی تقدیر شد.

در بخش پایانی این مراسم، از آثار مکتوب شهدای هنرمند با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha