حضور اقشار مختلف در دفاع مقدس حجت را بر همگان تمام کرد/ شهدای هنرمند؛ نماد همراهی با مردم
کد خبر: 3864053
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
سیدعباس صالحی:

حضور اقشار مختلف در دفاع مقدس حجت را بر همگان تمام کرد/ شهدای هنرمند؛ نماد همراهی با مردم

گروه هنر ــ وزیر ارشاد در آیین نکوداشت شهدای هنرمند گفت: در دفاع مقدس اقشار مختلف کنار هم قرار گرفتند تا هیچ‌کس بی‌حجت نباشد و بخشی از این شهدا نیز شهدای هنرمند بودند. بیش از ۲۰۰۰ شهید هنرمند در در این سرزمین به معنای آن است که هنرمندان با کاروان مردم همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نکوداشت شهدای هنرمند که امشب ۲۳ آذرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: یاد امام شهدا، شهدا و شهدای مدافعان حرم را گرامی می‌داریم. حق این بود که در محفلی که خانواده شهدا حضور دارند، من شنونده باشم تا درس مقاومت و ایثار را یاد بگیرم.

وی افزود: در دفاع مقدس، مردم این سرزمین ذخیره تاریخی برای مردم ایران و جهان فراهم کردند. دفاع مقدس همانند قیام عاشورا محدود به یک دوره زمانی نبود، بلکه درسی بود تا تاریخ بداند چگونه باید عمل کند. هشت سال دفاع مقدس ارزش‌های والای انسانی را در ابعاد گسترده نشان داد؛ ارزش‌هایی که وقتی به قصه تبدیل می‌شود، قدرت تاریخی پیدا می‌کند. پیام کربلا چنین بود و در ادامه، هشت سال دفاع مقدس نیز از این ویژگی بهره می‌برد.

وزیر ارشاد ادامه داد: تاریخ ایران تاریخ معنویت است، ایران را با این جذبه اشراقی و مشرقی می‌شناسیم. ایران نشان داد چگونه می‌توان پاسدار معنویت بود. ۸ سال دفاع مقدس دوره معطر تاریخ ما است، چون اقوام و اقشار مختلف برای یک مسیر کنار هم قرار گرفتند. گاهی سوال می‌شود که چرا امام حسین چنین ترکیبی از گروه‌های سنی مختلف را کنار خود قرار داد؟ این ترکیب به ما نشان داد کودک، جوان، پیر، زن، مرد، عرب و دیگر نژادها، تک تک آنها حجت هستند تا بگویند تو هم می‌توانی حسینی باشی.

حضور اقشار مختلف در دفاع مقدس حجت را بر همگان تمام کرد/ شهدای هنرمند؛ نماد همراهی با مردم

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس نیز از اقشار مختلف کنار هم قرار گرفتند تا هیچ‌کس بی‌حجت نباشد و بخشی از این شهدا نیز شهدای هنرمند بودند. در این سرزمین، بیش از ۲۰۰۰ شهید هنرمند داریم. این به معنای آن است که کاروان هنرمندان با کاروان مردم همراه بوده است. کاروان هنرمندان حجتی بود تا بگویند جماعت هنرمندان پا به پای مردم حرکت کرده‌اند.

وزیر ارشاد تأکید کرد: عزیزانی که رفتند برای اصحاب رسانه و ادبیات حجت هستند، زیرا هم زیست آنها آموختنی است و هم نوع نگاهی که آنها به هنر، ادبیات و رسانه داشتند. امشب فرصت مناسبی است تا هنرمندان مجدداً تجدید میثاقی با شهدا کنند.

انتهای پیام
captcha