کسب مفاهیم قرآن با مداومت بر تلاوت
کد خبر: 3864110
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تأکید کرد:

کسب مفاهیم قرآن با مداومت بر تلاوت

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی گفت: طلاب عزیز عنایت خود را نسبت به تلاوت قرآن افزایش دهند به‌گونه‌ای که حداقل روزی 10 دقیقه را به این امر اختصاص دهند، چراکه اگر این امر به‌طور مداوم در طول سال ادامه‌دار شود به مرور مفاهیمی از آیات قرآن نصیب‌شان خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، 23 آذرماه در جلسه درس اخلاق این حوزه با تأکید بر صرف زمان بیشتر بر تلاوت آیات قرآن، گفت: طلاب عزیز عنایت خود را نسبت به تلاوت این کتاب آسمانی افزایش دهند به‌گونه‌ای که حداقل روزی 10 دقیقه را به این امر اختصاص دهند، چراکه اگر این امر به‌طور مداوم در طول سال ادامه‌دار شود به مرور مفاهیمی از آیات قرآن نصیب‌شان خواهد شد.
وی با انتقاد از افرادی که زمان زیادی را به مسائل بیهوده در فضای مجازی اختصاص می‌دهند، بیان کرد: متأسفانه بسیاری از عزیزان وقت گران‌بهای خود را بیهوده هدر می‌دهند و به جای کسب مطالب مفید و معرفتی و بهره‌مندی از کلام خداوند و مفاهیم آن در فضای مجازی به‌دنبال مسائل حاشیه‌‌ای هستند. در واقع این فضا می‌تواند بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی توسط افراد به‌ویژه طلاب باشد.
مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران درباره رمز موفقیت منبر طلاب، گفت: اگر می‌خواهید سخنرانی‌های خود را بدون ایراد بیان کنید از آیات قرآن نمونه بگیرید و به آن استشهاد کنید چراکه مردم نسبت به تحلیل‌های شخصی حساسیت خاصی دارند و به آن واکنش نشان خواهند داد. بنده شب گذشته در جمع نخبگان با کمک گرفتن از آیات قرآن منبری را ارائه دادم که مورد استقبال قرار گرفت، در حالی که اگر این‌ کار را انجام نمی‌دادم ایراد‌هایی به آن وارد می‌شد.
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha