وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب عمق بیشتری یابد
کد خبر: 3865339
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب عمق بیشتری یابد

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید وحدت حوزه و دانشگاه عمق بیشتری پیدا کند، بر گفتمان سازی وحدت این دو نهاد بر محور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب عمق بیشتری یابدحجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در گفت و گو با ایکنا از خراسان شمالی،ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه ۲۷ آذر، روز بزرگی در تاریخ کشورمان است، افزود: این روز روزی است که خون شهید دکتر مفتح در صحن دانشگاه به زمین ریخت، شهید حوزه و دانشگاه که هم رنگ حوزوی و هم رنگ دانشگاهی داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه شهید مفتح، متخصص دین و استاد علمی دانشگاه بود که در راستای وحدت حوزه و دانشگاه همواره تلاش می‌کرد، افزود: اما دشمن منافق درخشش و حضور این عالم فرهیخته را تاب نیاورد و این شخصیت برجسته را به شهادت رساند.

حجت الاسلام یعقوبی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این تعامل و وحدت، قبل از انقلاب هم مشهود بود به‌طوری‌که در شکل‌گیری انقلاب هم روحانیان و هم جوانان دانشگاهی میدان‌داری می‌کردند، افزود: خون طلبه‌ها و دانشجویان ما پای درخت انقلاب، زمینه‌ساز نهضت انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب و در عرصه‌های مختلف نمایان شد؛ دفاع مقدس را نمونه‌ای از جلوه وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: در دوران دفاع مقدس هم طلبه و هم دانشجو دوش‌به‌دوش هم در جبهه‌های نبرد مبارزه کردند و همگام و همدل در مقابل دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب ایستادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حضور در عرصه جهاد سازندگی را نمونه دیگر اتحاد میان دانشجویان و طلاب توصیف کرد و گفت: همین تبادل علم و پژوهش که بین دانشگاه و حوزه علمیه صورت می‌گیرد، در حقیقت جلوه‌ای از وحدت است.

حجت الاسلام یعقوبی، به دو فراز از این بیانیه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و تأکید بر گسترش علم و پژوهش از سوی دانشگاه و حوزه علمیه را اولین توصیه رهبری دانست و گفت: کشوری که در علم و دانش پیشرفت کند، دنیا در مقابل آن خضوع می‌کند.

وی ادامه داد: الحمدالله در این محور ظرفیت‌های علمی به زیبایی گسترش یافته و ما در علوم دانش‌بنیان حرف برای گفتن داریم؛ به‌گونه‌ای که دانش و پژوهش در کشور روی ریل قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha