واکنش ریاض به عدم مشارکت پاکستان در اجلاس کوالالامپور
کد خبر: 3865565
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

واکنش ریاض به عدم مشارکت پاکستان در اجلاس کوالالامپور

گروه بین‌الملل ــ سفارت عربستان در اسلام آباد، اخبار مربوط به فشار سعود‌ی‌ها برای جلوگیری از حضور پاکستان در اجلاس کوالالامپور را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، سفارت عربستان در اسلام‌‌آباد، در بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: با توجه به ماهیت روابط برادرانه محکم بین دو کشور، توافق آن‌ها در مورد وحدت اسلامی و پایبندی به نقش سازمان همکاری اسلامی، احترام متقابل به حاکمیت و استقلال در تصمیم‌گیری که از ویژگی‌های اصلی روابط تاریخی دوجانبه عربستان و پاکستان بوده، تمامی این گزارش‌ها ساختگی و مردود است.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این گفته بود که پاکستان برای مشارکت در اجلاس اسلامی کوالالامپور تحت فشار عربستان قرار دارد و تأکید کرد که عربستان سعودی با هدف بازداشتن پاکستان از حضور در این اجلاس، این کشور را به برداشت سپرده‌های خود از بانک مرکزی پاکستان و همچنین، اخراج و جایگزینی 4 میلیون پاکستانی که در عربستان کار می‌کنند، تهدید کرد.

یادآوری می‌شود، اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور  ۴٠٠ شرکت‌کننده شامل ٢۵٠ نفر از  رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور اسلامی، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی»، رئیس جمهور کشورمان، در افتتاحیه اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹، با اشاره به بحران‌های متعدد در منطقه خاورمیانه، به خصوص در یمن، افغانستان، سوریه، لیبی و لبنان که از مصادیق بارز سیاست‌های غیر مسئولانه و تفرقه‌افکنانه هستند، گفت: برای حل مشکلات درون جهان اسلام معتقدیم باید بسترهای لازم برای گفت‌وگو و تعامل از طریق رواداری نسبت به اندیشه‌های مختلف اسلامی و احترام به حاکمیت‌های ملی فراهم گردد.

انتهای پیام
captcha