دیدار نمایندگان دیوان کیفری بین‌المللی با اعضای حماس
کد خبر: 3867869
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

دیدار نمایندگان دیوان کیفری بین‌المللی با اعضای حماس

گروه بین‌الملل ــ نمایندگان دیوان کیفری بین‌المللی برای تشکیل پرونده جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه با نمایندگانی از جنبش حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین دیدار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، روزنامه عبری‌زبان «جروزالیم پست»، دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی، درباره اینکه این دادگاه دلایل و مستندات حماس را در این زمینه قبول خواهد کرد، اظهار کرد: این دادگاه به دلایل و اظهارات هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی گوش خواهد داد و در نهایت طرف حساب اصلی آن تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

به گفته روزنامه مذکور، کمیته رسمی تشکیلات خودگردان که محمود عباس برای پیگیری پرونده‌های مربوط به دیوان کیفری بین‌المللی تشکیل داده است، متشکل از نمایندگانی از حماس، جبهه خلق و تمام گروه‌های فلسطینی دیگر است.

بسیاری از نهادهای غیردولتی دیگر همچون مؤسسه الضمیر و مرکز حقوق بشر فلسطین، که هر دو در غزه فعالیت می‌کنند، علیه اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی شهادت خواهند داد.

یادآور می‌شود، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اخیراً اعلام کرد که تصمیم دارد درباره احتمال اینکه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتکب جنایت جنگی شده باشد، تحقیقات جامعی به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha