ايجاد جامعه مهدوی نيازمند توجه به ارزش‌های قرآنی است
کد خبر: 3868370
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳

ايجاد جامعه مهدوی نيازمند توجه به ارزش‌های قرآنی است

گروه فعاليت‌های قرآنی ــ استاندار قزوین گفت: همه ما باید تلاش كنيم این منظومه قانون خداوندی را به بشر امروز نشان دهیم، اگر بخواهیم جامعه مهدوی داشته باشیم، باید ارزش‌های قرآن را مورد توجه قرار دهیم؛ البته با شعار نمی‌توانیم حکومت اسلامی داشته باشیم.

ايجاد جامعه مهدوی نيازمند توجه به ارزش‌های قرآنی است

به گزارش ایکنا از قزوین، دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین شامگاه ۱۱ دی ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه قزوین، مسئولان استانی، فعالان قرآنی و علاقه‌مندان در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی و آموزشی امام حسن عسکری(ع) قزوین افتتاح شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین اظهار کرد: هر جا از قرآن فاصله گرفته‌ایم گرفتاری‌ها و مشکلات‌مان نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: قرآن یک منظومه بزرگ برای زندگی انسان است زیرا هر آنچه مورد نیاز زندگی افراد برای رسیدن به سعادت بشری است در قرآن کریم وجود دارد.

جمالی‌پور با بیان اینکه ما باید رفتار خود را بر قرآن منطبق کنیم، گفت: آنچه امروز در جامعه می‌بینیم نشان دهنده فاصله گرفتن ما از قرآن است، اگر در حین اینکه قرآن را می‌خوانیم عمل به قرآن هم داشته باشیم بی‌شک گرفتاری‌های جامعه نیز از بین می‌رود.

این مسئول یادآور شد: امروز نیاز داریم در کنار قرائت و حفظ قرآن، عمل به آن را نیز مورد توجه قرار دهيم، جامعه‌ای که رفتارش متناسب با قرآن و مبتنی بر دستورالعمل‌های آن باشد بی‌شک موفق خواهد بود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، قرآن در جامعه و عمل به آن محور فعالیت‌ها بود و توانستیم با تکیه بر آن در برابر رژیم تا دندان مسلح بعثی بایستیم، گفت: باید بدانیم عمل به قرآن شالوده زندگی انسان‌ها را مستحکم می‌کند لذا در روزگار كنونی نیز باید عمل به قرآن را در زندگی خود نهادینه کنیم.

وی بیان کرد: همه ما باید تلاش كنيم این منظومه قانون خداوندی را به بشر امروز نشان دهیم، اگر بخواهیم جامعه مهدوی داشته باشیم باید ارزش‌های قرآن را مورد توجه قرار دهیم البته با شعار نمی‌توانیم حکومت اسلامی داشته باشیم.

این مسئول گفت: وقتی قرآن در جامعه مطرح شود انسان عزت پیدا می‌کند و آن وقت دیگر بد اخلاقی، توهین، بی‌حرمتی، بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی و نفاق نخواهیم داشت و رفتار ما اخلاق‌مدارانه خواهد بود.

جمالی‌پور در پایان تأکید کرد: وقتی از قرآن فاصله بگیریم ضد ارزش‌های قرآن و دین تبدیل به ارزش می‌شود و آن وقت جامعه با مشکل مواجه خواهد شد، لذا باید به قرآن بازگردیم تا سعادت همه ما رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha