مساجد طارم نیازمند مناسب‌سازی
کد خبر: 3868401
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

مساجد طارم نیازمند مناسب‌سازی

گروه اجتماعی ــ رئیس بهزیستی طارم با اشاره به اینکه به دلیل نامناسب بودن شرایط فیزیکی مساجد برخی افراد از مراسم معنوی دور می‌مانند، گفت: مساجد طارم جهت تردد معلولین نیاز به مناسب‌سازی دارد.

مساجد طارم نیازمند مناسب‌سازیمحمود عزیزی، رئیس بهزیستی شهرستان طارم در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به  عدم مناسب‌سازی کلیه مساجد و امام‌زادگان شهرستان طارم، اظهار کرد: مناسب‌سازی فضای داخلی و خارجی مساجد برای معلولان و ارتقا ایمنی مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی‌تر به حوزه مناسب‌سازی، تصریح کرد: مناسب‌سازی عامل حضور معلولین در جامعه است و این حق همه افراد است که از عدالت اجتماعی برخوردار باشند.

عزیزی با بیان این‌که وظیفه بهزیستی مطالبه‌گری و پیگیری اجرای قوانین  نظارت بوده و اجرای موارد و مصوبات بر عهده  نهادها و سازمان‌ها است، تصریح کرد: برخی از افراد جامعه به دلیل مشکلات جسمی، بینایی و کم‌توانی از حضور در فعالیت‌های اجتماعی محروم هستند و این محرومیت تنها مختص معلولان نیست و شامل سالمندان، زنان باردار و افراد دارای مشکلات مقطعی نیز است.

وی با بیان این‌که یکی ازمشکلات افراد دارای معلولیت و سالمندان در ارتباط با مساجد، رمپ ورودی و نیز سرویس‌ها و روشویی‌های مساجد است و در این راستا بسیاری از مساجد و امام‌زادگان شهر طارم مناسب‌سازی نشده‌اند، بیان کرد: بسیاری از معلولان جسمی و حرکتی به دلیل عدم مناسب‌سازی فضاهای مذهبی شهر طارم از حضور در مراسمات معنوی که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، محروم هستند.

انتهای پیام
captcha