بیانیه سازما‌ن‌ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3868505
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

بیانیه سازما‌ن‌ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانی

گروه جامعه ــ در پی شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها و مسئولان کشوری و لشکری با صدور بیانیه‌ای نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند.

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا؛ در پی حمله هوایی نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، به‌همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت، سازمان ها، نهادها، وزارتخانه ها و مسئولان کشوری  و لشکری با صدور بیانیه ای نسبت به این جنایت واکنش نشان دادند.
 
شورای عالی انقلاب فرهنگی

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور پیامی درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

 متن این پیام به شرح ذیل است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيه فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند(و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (احزاب – آیه ۲۳)
شهادت سردار بزرگ و سرافراز، حجت بالغه الهی، شرف الاسلام و المسلمین سردار قاسم سلیمانی را به مقام عظمای ولایت، حکیم دل به خدا سپرده حضرت آیه الله خامنه ای، جهان اسلام، همه آزادگان جهان، ملت شریف ایران و رزمندگان و رزم آوران مقاومت تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیسردار سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت و پایداری در راه خدا را به ظهور رساند و خالص عمل صالح بود که جز به کسب رضایت خدا و رضایت ولی خدا راضی نمی شد و همواره سربازی وفادار برای امام راحل (ره) و امام خامنه ای ادام الله عزه الشریف بود.
سردار سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود.
اگر چه شهادت این سردار دل و جان به خدا سپرده، ثلمه بزرگی برای اسلام و مسلمین است ولی به طور قطع شکست های بزرگی را برای آمریکای جنایتکار و نظام صهیونیستی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون فروریختن اندک قدرت باقی مانده آنها به وضوح به چشم می خورد.
ملت شریف و انقلابی ایران بدانند، خدا با مؤمنان است و وعده قطعی او استقرار حکومت صالحان است که «أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» و به طور قطع جبهه مؤمنان همواره مؤید به عنایات و لطف الهی است و هم رزمان صدیق شهید قاسم سلیمانی درس آموخته های صداقت و سلامت و مبارزه بی امان با ظلم و بی عدالتی را فراموش نخواهند کرد و نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد بلکه روز به روز پر فروزتر خواهد شد، یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ: (می خواهند نور خدا را با (دم) دهان هاشان خاموش سازند و خداوند تمام ‌کننده‌ نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید)- سوره صف، آیه ۸
دشمن باید بداند "امروز همه ملت شریف ایران و همه مبارزان جبهه مقاومت، سردار سلیمانی هستند" و با شهادت این سردار الهی، آتش مبارزه کم فروغ نخواهد شد و انگیزه های جهاد و شهادت پر رنگ تر خواهد شد.
امروز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میزبان این سردار بزرگ و الهی است و او مسرور از پیوست با یاران و هم رزمان شهید خود است. گوارایش باد که محل عبور از این دنیای فانی برای بزرگانی چون شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی، جز با شهادت سزاوار نیست.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد: «ولا تحسبن الَّذين قتلوا في سبيل اللَّـه أمواتا بل أَحياء عند ربهم يرزقون»

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، اسوه ایمان و اخلاص و شجاعت و ولایتمداری، حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرماندهان و همرزمان آن شهید والامقام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دوستداران انقلاب اسلامی در جای جای جهان و همه ملت ایران تسلیت می گویم.
اگر رییس جمهور و حاکمیت بدطینت آمریکا تصور کنند با شهادت این سردار شجاع کار به پایان رسیده است، زهی خیال باطل! چرا که شهادت هنر مردان خداست و آنچه تا کنون موجب پایداری و استقامت درخت تنومند و پربار نظام جمهوری اسلامی شده خون پاک همین شهیدان راه حق و حقیقت است.
بی تردید شهادت سردار سلیمانی آغاز حرکتی است که مبارزه و مقابله با آمریکا در همه زمینه های نظامی، سیاسی، بین المللی و علمی و فناوری را بسیار افزونتر از قبل می کند و انقلاب اسلامی را یک گام به جلوتر می برد.

سردار سلیمانی فارغ از همه ابعاد وجودیش، محبوب قلب های همه آزادیخواهان جهان و مردم ایران، فارغ از دسته بندی ها و گرایش های سیاسی بود و امروز با شهادتش خون مردم ایران برای مقابله با تروریست دولتی آمریکا و هم پالکی هایش بیش از هر زمان به جوش آمده است.

اطمینان قلبی دارم که آن شهید والامقام در بارگاه ملکوتی حضرت حق و در دایره رحمت واسعه پروردگار جایگاهی رفیع دارد و روزی خوار خوان عشق حضرت حق است اما از اینکه کالبد خاکی او از این پس میان ما نیست سوگواریم و زانوی غم بغل گرفته ایم. رضوان خداوند بر او باد.

تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانندوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی نیز در پی شهادت «سردار سپهبد قاسم سلیمانی» پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
شهادت سردار بزرگ، فرمانده شجاع سپاه قدس و الگوی مجسم دلاوری و انسانیت، قلب همه ما را به درد آورد.
سردار قاسم سلیمانی، انسانی آزاده و شریفی بود که به واسطه خلوص ، کرامت، صداقت و وفاداری اش به رهبری، نظام، کشور و مردم در روح و قلب ایران و ایرانی ریشه گسترانده بود.
نام بلند و پرافتخار این سردار بزرگ برای مردم ایران، مترادف با امنیت، آرامش، مقاومت و صلابت بود.
شهادت سردار آزاده و عزیزمان «حاج قاسم سلیمانی » را که پس از عمری مجاهدت به مقام رفیع شهادت نائل آمد، به محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، خانواده معزز ایشان، همرزمان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت می گویم.

سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

تاریخ مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانندریاست سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیامی صادر و اعلام کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال تعالى: (مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا)
صدق الله العلی العظیم.
شهادت پر افتخار فرزند ملت، سرباز ولایت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ مردی که همه عمر پر برکت خود را در خدمت به مردم و جهاد در راه خدا گذراند و به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسیده است.
دشمنان کورد دل انقلاب اسلامی نمی دانند که مردم ایران شکست ناپذیرند و خون مطهر حاج قاسم سلیمانی، مایع حیات و عزت اسلام و تقویت جبهه مقاومت منجر خواهد شد.
اینجانب این ضایعه عظیم را به محضر حضرت ولیعصر(عج) و نایب بر حقش فرماندهی معزز کل قوا و به همه نیروهای مسلح بوِیژه به همرزمانش سپاهیان همیشه قهرمان و مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوارش تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و پاداش الهی مسئلت دارم.
قطعا به برکت خون پاک این شهید والامقام جریان مقاومت با قدرت بیشتری ادامه طریق خواهد داد و دشمنان از این اقدام خبیثانه خود سخت پشیمان خواهند شد.

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیهیئت رزمندگان اسلام

هیئت رزمندگان اسلام نیز در پی شهادت اسطوره مبارزه با تروریسم، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس و دیگر شهدای همراه ایشان بیانیه‎ای را صادر کرد. متن این بیانیه‎ به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلون.
ترور ناجونمردانه بزرگترین اسطوره مبارزه با تروریسم، جهان اسلام را در بهت حیرت فرو برد که چگونه آمریکایی‌های جنایتکار انتقام نابودی داعش از مرد اصلی مقابله بین المللی با تروریسم گرفتند.
هیچ چیز جز، شهادت پاداش مجاهدان فی سبیل الله خصوصا سپهبد شهید سلیمانی نبود. او در دو جهان جاودانه شد و به آرزوی دیرینه‎اش رسید و به یاران شهیدش پیوست. اما این حادثه تلخ منشا تحولات بزرگ روحی در ملت و جوانان ما و غرب آسیا خواهد شد.
حقد و کینه جنایتکاران جهان از انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که از ترور علنی رویگردان نیستند و این خود سند حقانیت انقلاب اسلامی در هم سو دانستن استکبار و تروریسم در جهان است.
خون حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز خواهد شد، او اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد بود. خون او تزریق حیات مجدد در رگ‌های انقلاب اسلامی خواهد بود. خون شهید سلیمانی انسجام ملی ملت ایران را دوچندان خواهد نمود و یاد رجائی‎ها، باهنر‌ها و بهشتی‌ها را برای نسل‌های متاخر انقلاب اسلامی زنده نمود.
بدون تردید انتقام این جنایت بزرگ در جغرافیایی به عرض و طول جهان اسلام گرفته خواهد شد و حلاوت این جنایت بزرگ برای دشمن به تلخی تبدیل خواهد شد.ملت بزرگ و راست قامت ایرانیم که امام راحل فرمودند: «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و باز فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.» خون شهید حاج قاسم سلیمانی بیدارگر خواهد بود و آزادگان جهان از خود خواهند پرسید: چرا پرچمداران مبارزه با تروریسم را ترور می‌کند؟ یک بار دیگر حاکمیت قانون جنگل بر جهان کفر و بربریت ثابت گردید و به مسلمانان فهماند که راهی جز مقاومت وجود ندارد.
آمریکای جنایتکار نمی‌داند که ملت ایران کانون رویش حاج قاسم هاست و هزاران جوان مستعد و مصمم در مسیر حاج قاسم قرار خواهند گرفت و ذره‌ای به اراده مقاومت و مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد شد.»

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیوزیر بهداشت نیز در پیامی شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بامداد امروز، قبل از طلوع خورشید، ستاره ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی عدالتی و تروریسم شده بود، خود بدست آلوده تروریست های بین المللی به شهادت رسید.

در آخرین دیدارم همچون همیشه مهربانانه در آغوشم کشید و تسبیح و انگشتری که در طواف بقاع اهل بیت متبرک شده بود، هدیه ام بخشید و چنین گفت: "که نمی دانم امکان بازدید مجدد هست یا خیر؟!" انگار منتظر و آگاه از شهادت بود. روحش با معشوق دلنوازش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور باد.

ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزّز آن شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزونتر از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

شورای اسلامی شهر تهران

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیام های جداگانه ای به شهادت رساندن سردار شهید اسلام قاسم سلیمانی را تسلیت گفته و این اقدام را رسوایی بزرگی برای آمریکا خواندند.

در متن پیام محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر آمده است: شهادت هنر مردان خداست. ترور ناجوانمردانه سردار سرفراز سرلشگر حاج قاسم سليماني، ايران را آكنده از اندوه و خشم كرد. اگرچه مقامات دولت جنايتكار آمريكا، در تصور پيروزی از اين اقدام رذيلانه هستند اما در منطق اسلام، شهادت بالاترين پيروزی برای انسان است. امروز حاج قاسم سليمانی در وصال حق و بارگاه الهی، مفتخر به رتبه بسيار فراتر از فرماندهی و سرلشگر گرديده است.

امروز حاج قاسم، با غسل شهادت در خون پاكش، كارنامه ٦٣ سال مجاهدتش را به مهر قبولی حضرت حق ممهور كرد و ردای خادمی حرم را دستان مطهر ارباب بی كفن، بجای كفن بر او پوشاند. چشمانمان اگرچه در اين فراق گريان است، اما اراده اين ملت، با خون شهيدانمان قويتر خواهد شد.

سازمان بسیج جامعه پزشکی

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانی

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور نیز طی پیامی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در پیام این سازمان آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ)»

خون پاک سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تنی چند از پاک ترین مجاهدین دوران غیبت توسط شقی ترینِ های روزگار بر زمین ریخت تا بار دیگر مردم ما از حقیقت راهی که در آن هستند غافل نشوند. بی شک شهادت سردار دلها، بار دیگر چهره ننگین آمریکا را به عنوان نماد استکبار، ظلم نهادینه شده و خونریزی، به ملت های منطقه نشان خواهد داد و درستی راه آن مجاهد بالله را بر سست عنصران داخلی یادآوری خواهد نمود.

امروز سردمداران دولت جنایتکار آمریکا مسرور از رسیدن به آرزوی دیرینه خود و شهادت رساندن حاج قاسم هستند، اما غافل از آنکه هر قطره از خون حاج قاسم، در رگهای هزاران جوان مؤمن و انقلابی این مرز و بوم به ویژه در جای جای #نظام_سلامت خواهد جوشید و عواقب این جنایت آشکار،  متوجه عاملین آن خواهد بود.

این سازمان شهادت مالک اشتر زمان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، شهدای بهداری جبهه مقاومت و یکایک همکارانمان درحوزه بهداشت و درمان و اعضا پر تلاش سازمان بسیج جامعه پزشکی تبریک و تسلیت عرض میکند.

صدها تن از پزشکان و پرستاران کشور خاطرات مهربانی و رأفت شهید #سلیمانی را در روزهای حضورشان در پست های امدادی و درمانی جبهه مقاومت فراموش نخواند کرد و این خون پاک بر زمین ریخته تا ابد در سینه های ما خواهد جوشید.

سازمان اوقاف و امور خیریه 

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیدر پیام سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در پی شهادت سردار سلیمانی چنین آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا.

شهادت فرمانده رشید اسلام، سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی، که حضور بیدارگرانه و شجاعانه‌اش در منطقه، خواب آمریکایی‌ها را آشفته و لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها انداخته بود، بی‌تردید، نشاندهنده‌ی درماندگی و استیصال سردمداران کاخ سفید و پنتاگون در مقابل خشم انقلابی ملت مسلمان عراق است که در هفته‌ها‌ی اخیر علیه سیاست‌های متجاوزانه‌ی این کشور در کشورشان به خیابان آمده و خواستار رفع‌ید ایالات متحده از منافع ملی خود و توطئه‌های آمریکا در منطقه شده‌اند.

بدینوسیله، سازمان اوقاف و امور خیریه، شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی مهندس جانشین فرمانده الحشد الشعبی، و جمعی از همراهان طی عملیات تروریستی آمریکایی‌ها در بغداد را به محضر حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، و ملت غیور و آزاده‌ی ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و ایمان راسخ به این حقیقت دارد که استکبار و مشخصاً آمریکای جنایتکار از این اقدامات مذبوحانه و ددمنشانه در منطقه طرفی نخواهد بست، همانگونه که به مدد الهی و با بیداری مسلمانان منطقه، همواره اینچنین بوده است، و یقیناً انتقام خون این شهیدان به دست فرزندان غیور اسلام گرفته خواهد شد. خداوند روح پاک و پرفتوح سردار رشید اسلام، شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را در جوار فیض و رحمت واسعه‌اش، همه‌ ما را از رهروان راه این شهدای عزیز قرار دهد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیپیام ستاد بازسازی عتبات نیز به مناسبت عروج سرخ سردار رشید اسلام بدین شرح است:

ﺑﺴﻢ رب اﻟﺸﻬﺪاء و اﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ
«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده رشید جبهه مقاومت اسلامی و مالک اشتر علی زمان پس از سال‌ها مجاهدت به جمع یاران شهیدش پیوست.
این سردار رشید اسلام که همواره پرچمدار حمایت از مستضعفین جهان بود، پس از سقوط حزب بعث، با راه‌اندازی ستاد پشتیبانی مردم عراق، به کمک مردم ستمدیده این کشور شتافت و سپس با برافراشتن پرچم بازسازی عتبات عالیات، غبار ناشی از سال‌ها ظلم حکومت بعثی‌ها برحرم‌های مطهر ائمه اطهار و سید الشهدا علیهم الاسلام را از چهره این حرم‌ها زدود و فضای دلنشین زیارت را برای میلیون‌ها زائر شیفته فراهم نمود.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مصداق آیه شریفه «اشداء على الکفار رحماء بینهم» محور جبهه مقاومت اسلامی در برابر کفار و در عین حال الگو و مایه دلگرمی مستضعفان منطقه و حتی جهان بود.
رهنمود‌ها و حمایت‌های این شهید بزرگوار از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال‌های گذشته و فرمان بسیج عمومی موکب‌های اربعین حسینی برای پشتیبانی از هموطنان سیل زده در ابتدای امسال در کنار مجاهدت‌های خالصانه‌اش در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران محفوظ خواهد ماند.
شهادت این سردار رشید اسلام بدست آمریکای خبیث، نه تنها جبهه مقاومت را تضعیف نخواهد کرد، بلکه به برکت خون پاک ایشان، وحدت ملت‌ها و توان جبهه مقاومت تقویت خواهد شد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات، عروج سرخ سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و هموطنان عزیز و همه مستضعفان سراسر جهان تبریک و تسلیت می‌گوید و تصریح می‌کند پرچمی که این سردار سرافراز در راه خدمت به اعتاب مقدسه و همه مستضعفان جهان برافراشته بود، بر زمین نخواهد ماند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

سازمان تبلیغات اسلامی

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیحجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
امام راحل عظیم الشأن مان فرمودند: «با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی هاست. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید...»
اینجانب از جانب خود، سازمان تبلیغات اسلامی و بلکه خانواده بزرگ نهضت تبلیغ انقلاب اسلامی، شهادت سردار سرافراز، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده قهرمان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ارجمند ابومهدی المهندس معاون غیور الحشد الشعبی را به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه و نائب برحقش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
و اینک سخنی با امت قهرمان ایران اسلامی؛
مردم سلحشور! حواسمان باشد. دشمن به استیصال رسیده است. آمریکایی‌ها نماد مقاومت را زدند که بگویند مقاومت تمام شده است. باهم بشنویم نطق شهدا را. نطق شهدا بعد از شهادتشان باز می‌شود و سخن می‌گویند با مردم. شهید حججی هم همین طور بود؛ کلی با ما سخن گفت. حاج قاسم عزیز هم حرف‌های زیادی برای ما دارد و امروز باید سخن اصلی حاج قاسم را به جان شنید.
حاج قاسم ما را به ادامه این راه دعوت نموده است. حاج قاسم فدا شد که ما را به یاد امام و مکتب امام بیندازد. همه دلبستگان مقاومت این پیام حاج قاسم را شنیده‌اند؛ اینک ما نیز محکم‌تر و شجاعانه‌تر از قبل با شیاطین و اشرار عالم مبارزه خواهیم کرد. آحاد مردم ایران خون‌خواه حسین (ع) و وارثان حسین (ع)هستند. قاسم سلیمانی وارث حسین ماست. چنان‌چه از عماد مغنیه تا محسن حججی و از احمد کاظمی تا احمدی روشن چنین بوده‌اند. و اینک ما منتقم خون و پویندگان راه ایشان خواهیم بود.
این جوان‌ها و‌ نوجوان‌های دهه شصت، هفتاد و هشتادی که با عشق قاسم سلیمانی و تصویر او و با زمزمه حرف‌های او بزرگ شده‌ و تبلور مقاومت، ایثار، مجاهدت و سربازی سیدالشهداء (ع) و دفاع از حرم آل الله را در او دیده‌اند، این راه مبارک را با انگیزه بیشتر و با ایمان کاملتر نسبت به تحقق وعده خداوند، پی خواهند گرفت چرا که تشنه مبارزه و انتقام از جنایتکاران عالم هستند.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
من المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت‌های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت. او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه‌ها شد و در شمال و جنوب عرصه‌های نبرد قهرمانانه به دنبال شهادت می‌گشت. رشادت‌های او در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است.

حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت غرورآفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت‌های به پا خاسته منطقه و مقام معظم رهبری و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می‌گوید. این سازمان همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشدالشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سازمان حج و زیارت

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیحجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نیز در پی شهادت سردار سلیمانی پیامی منتشر کرد که بدین شرح است:

باسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا. سوره اﻷحزاب 23
شهادت هنر مردان خداست.
مالک اشتر انقلاب اسلامی سردار سلیمانی توسط عوامل شیطان بزرگ به شهادت رسید استکبار گمان می کند با شهادت سردار سلیمانی جبهه حق آرام خواهد گرفت با همین گمان رژیم صهیونیستی بود که خودرو سید مقاومت شهید سید عباس موسوی را هدف قرار دادند و خداوند آیت و سید مقاومت دیگر سید حسن نصرالله را به صحنه مقاومت مامور ساخت که این راه را با قوتی مضاعف ادامه داد و صهیونیست ها را در خانه های عنکبوتی خود به هراس انداخت
و شجره مقاومت را تنومند ساخت.
بدیهی است خون شهدای جبهه حق با هدایت و رهبری امام انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری طومار باطل را از سرزمین مقاومت بر خواهد پیچید که: «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه».

وزارت جهاد کشاورزی

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیحجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز نسبت به اقدام خصمانه واکنش نشان داد و اعلام کرد:

بسم رب الشهدا و صدیقین

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا
از ميان مؤمنان مردانى‏ هستند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند. (۲۳)

 شهادت مالک اشتر سید علی و یار دیرین مقام معظم رهبری، سردار دلها ، سرباز اسلام و ولایت و فرمانده شجاع، فداکار و بی نظیر جبهه مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی و جمعی از مدافعین حرم را به محضر مبارک حضرت بقيةالله الاعظم (روحی له الفدا)؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ملت شهیدپرور ایران اسلامی، بسیجیان دلاور، جهادگران خدوم و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمائیم.

این مبارز عاشق و عابد عارف، عمری را در راه اعتلای اسلام عزیز گذراند و خداوند مهربان نیز مزد تلاش چهل ساله اش را شهادت قرار داد.
آمریکای جنایتکار بداند: «الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»؛ کشته شدن در راه خدا، عادت ديرين ما و شهادت، مايه كرامت و افتخار ماست.

بی شک ملت بیدار و قهرمان ایران شهادت چهره‌ بین‌المللی مقاومت را بی پاسخ نخواهند گذاشت و منتظر انتقام سخت و شدید جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد که إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ. و جهادگران خط سرخ مقاومت برای گرفتن انتقام سخت از خون سردار فداکار و عزیزمان جامه رزم را محکم تر می‌بندند.
یقین می‌دانیم خون شهید سردار سپهبد سلیمانی استواری نظام اسلامی را بیشتر و مجاهدان با صلابت انقلاب اسلامی را برای گرفتن انتقام خون ایشان مصمم‌تر می‌کند. از درگاه خداوند متعال برای آن شهید بزرگوار و همرزمان شهیدش علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای همسر، فرزندان و خانواده این عزیزان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می نمایم.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت. متن پيام به شرح زير است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
"شهادت هنر مردان خداست"

شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگی ناپذیر جبهه ی مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، علمدار هیبت آفرین و استکبار ستیز جهان و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره ی شهامت ، شجاعت ، درایت و عطوفت ، شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی را به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم ، خصوصا مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران و همرزمان آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می نمایم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه و ترور وحشیانه، یقین دارم پرچمی که سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.

دانشگاه مذاهب اسلامی

بیانیه سازمان ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیمحمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و یاران با وفایش را تبریک و تسلیت گفت. در این پیام آمده است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"

بار دیگر استکبار جهانی و دشمن خبیث و خونخوار چهره واقعی خود را در ترور ناجوانمردانه سردار بزرگ و پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله، حاج قاسم سلیمانی، نشان داد و برگ ننگین دیگری بر کارنامه سیاه و پلید خود افزود.

سردار رشید مقاومت، سالها عمر خود را در راه عزت و سربلندی امت اسلام و استقلال ملت‌های مظلوم گذاشت و الحق که او را باید سردار دلها نامید که امروز دشمن بخاطر ترس از جایگاهش در قلوب مومنین و ملت‌های ستمدیده و آزاده دنیا به ترور او اقدام کرده است.

امروز دیگر، چهره واقعی و خباثت آلود تروریسم بین‌الملل به سرکردگی آمریکا و ایادی استکبار جهانی بر همگان مبرهن و آشکار شد که بخاطر عجز و شکست در برابر مقاومت و مجاهدت مردان خدا که برای آزادی و عزت مردم منطقه تلاش می‌کردند، دست به جنایت و ترور ناجوانمردانه زدند.

امروز اگر چه تمام ملت‌های آزادی خواه و جبهه مقاومت در سراسر دنیا داغدار شهادت این سردار رشید اسلام و الگوی مقاومت و مجاهدت و همراهانش هستند، اما درخت تنومند مقاومت و تفکر مقابله با افراط گرایی و مبارزه با دشمنان اسلام و استکبار جهانی در سایه خون این شهدا مستحکم تر می‌گردد و مسیر آنها با قوت توسط جوانان و تربیت یافتگان مکتب خمینی کبیر(ره) ادامه خواهد یافت و صدها قاسم سلیمانی در منطقه و جهان خواهد رویید.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه بزرگ دانشگاه مذاهب اسلامی، شهادت سردار بزرگ و پرافتخار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و«ابو مهدی مهندس» را محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همه مجاهدان جهان وملت بزرگ ایران و خانواده محترم ایشان تبریک وتسلیت عرض نموده و علو درجات را برای ایشان و تمامی شهدای اسلام خواهانم.

وزارت آموزش و پرورش

بیانیه سازما‌ن‌ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیمحسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت پرافتخار «فرزند ملت، سرباز ولایت و پاسدار رشید اسلام» حاج قاسم سلیمانی بدست پلیدترین تروریست‌های جهان، نشانه بارز حقانیت جبهه اسلام و حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از سالها مجاهدت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان موثرترین فرد مبارزه با عناصر تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه و جهان شناخته شده بود و از این رو تمام آزادیخواهان جهان او را مدافع ملت ها و حافظ آرامش و امنیت در منطقه میدانند.

نهاد آموزش و پرورش در سوگ فرزند ملت خواهد نشست و تاریخ سراسر افتخار و عزت او را به نسل آینده معرفی خواهد کرد.

سردار سلیمانی نماد بارز عزت، غیرت، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی بود. زندگی سراسر افتخار اوبعنوان بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی، برای همه معلمان، دانش آموزان و همه آحاد جامعه، درس آموز است و باید در محتوای بسته یادگیری گنجانده شود.

اینجانب شهادت این یار وفادار ولایت را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش و مردم انقلابی کشورم تبریک و تسلیت می‌گویم.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

بیانیه سازما‌ن‌ها و نهادها در پی شهادت سردار سلیمانیحجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پیامی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (آل عمران/ ۱۳۹)

شهادت بزرگمرد عرصه جهاد فی سبیل الله، مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار حاج قاسم سلیمانی، موجی از خشم و بهت و اندوه را در همه آزادگان و جامعه دانشگاهی کشور پدید آورد.

ترور سردار نجات‌بخش منطقه از چنگال داعش توسط شیطان بزرگ بیش از پیش چهره واقعی آمریکا را بر ملا کرد.

تردیدی در وعده خداوند نداریم که پیروزی با صابران است. شهادت این سردار محبوب دلها علاوه‌ بر تحکیم عزم ملت ایران برای مقاومت در برابر سلطه جهانی، آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه خواهد بود و انتقام سختی در انتظار پدیدآورندگان این جنایت خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، رهبری معظم انقلاب و خانواده و همرزمان آن شهید بزرگوار، اعلام می‌دارم جامعه دانشگاهی کشور همانطور که پس از شهادت دانشمندان خود از پای ننشستند و با همتی خالصانه در مسیر اعتلای کشور قدم برداشتند، این بار هم با عزمی راسخ‌تر از گذشته مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی را دنبال خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام
captcha