حاج قاسم بخشی از غرور ما بود/ شهادت فیض است نه شکست و پایان
کد خبر: 3868766
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

حاج قاسم بخشی از غرور ما بود/ شهادت فیض است نه شکست و پایان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه سردار سلیمانی بخشی از وجود و غرور ما بود و هست، گفت: در جهان‌بینی ما شهادت فیض است و فوز، نه شکست و پایان. آیا برای عمر سراسر جهاد حاج قاسم، پایانی کمتر از این سزاوار بود؟

حاج قاسم بخشی از وجود و غرور ما بود/ فوز شهادت و جهان‌بینی اسلامی

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمعی از دانشجويان ايرانی و عراقی دانشگاه شهيد چمران اهواز مراسم بزرگداشت سوگ شهادت سپهبد قاسم سليمانی را شب گذشته، 13 دی‌ماه، برگزار كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن شفيعی، رئيس دفتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، در اين مراسم كه در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، اظهار كرد: شهادت برای مردان مجاهد، آرزو و مطلوب و نقطه اوج و تعالی است؛ بنابراین موحدان عالم شهادت را پیروزی می‌دانند نه شکست.

وی افزود: آموخته‌ايم و باور داریم که امام حسین(ع) پیروز میدان محسوب می‌شود و سپاه کفر به ظاهر پیروز، شکست‌خورده و ذلیل است. در جهان‌بینی ما شهادت فیض است و فوز، نه شکست و پایان. آیا برای عمر سراسر جهاد حاج قاسم، پایانی کمتر از این سزاوار بود؟ آیا تراز شهادت حاج قاسم غیر از این بود؟

شفيعی تصريح كرد: مگر نه این‌كه حضرت علی(ع) و سیدالشهدا(ع) را بدترین خلق به شهادت رساند؟ آیا این نشان افتخار سرباز آنها نیست که او هم به دست کفر جهانی که بدترین است، به شهادت برسد؟ بر اساس منظومه الهی جهاد و پایداری، شهادت حاج قاسم برای جبهه توحید، قله پیروزی و برای نظام سلطه، عمق انحطاط و فروپاشی است.

رئيس دفاتر استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان ابراز كرد: خورشید درخشان شخصیت حاج قاسم پرتجلی است، اما در کنار او از ابومهدی المهندس نیز نباید به آسانی گذشت. بدون تردید او نسخه عراقی قاسم سلیمانی است؛ مردی که در دل ملت عراق زنده و ابدی است. حاج قاسم، ابومهدی المهندس و شهید تقوی‌فر چهره‌های درخشانی هستند که نگذاشتند نطفه شوم و خبیث داعش منعقد شود و اسرائیل جدیدی شکل گیرد.

وی ادامه داد: اگرچه حاج قاسم بخشی از وجود ما، حیات ما، غرور ما و شخصیت ما بود و هست، اما ایمان داریم که خون پاک او راه پیروزی را هموار خواهد کرد و اضمحلال باطل را سرعت می‌بخشد. ما شهادت این دو عزیز را هم به دانشجویان ایرانی و هم به دانشجویان عزیز عراقی‌مان تبریک و تسلیت می‌گوییم و ایمان داریم شما جوانان پرشور مؤمن راه آنان را دنبال خواهید کرد و پرچم این شهیدان را در اهتزاز نگه خواهید داشت.

یادآور می‌شود که اين مراسم از سوی جمعی از دانشجويان ايرانی و عراقی دانشگاه شهيد چمران اهواز برپا شد و در ادامه نيز دانشجويان به شعرخوانی، مداحی و عزاداری پرداختند.

انتهای پیام
captcha