واکنش نماینده سازمان ملل در عراق به ترور فرماندهان مقاومت
کد خبر: 3868907
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

واکنش نماینده سازمان ملل در عراق به ترور فرماندهان مقاومت

گروه بین‌الملل ـ جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در امور عراق در واکنش به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تنها به دعوت همه طرف‌ها به خویشتنداری بسنده کرد.

واکنش نماینده سازمان ملل در عراق به ترور سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، در پی ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی به وسیله بالگرد آمریکایی در بغداد، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده سازمان ملل متحد در امور عراق با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: ما همه طرف‌ها را به خویشتنداری و ممانعت از ورود به مرحله‌ای دیگر از ویرانی و ناامنی در منطقه فرا می‌خوانیم.

وی با بیان این که عراق برای دوره‌ای طولانی میدان رقابت قدرت‌های مختلف بوده، گفت: عراقی‌ها سزاوار امنیت و صلح هستند و بايد صدای عقلانیت حاکم شود.

تمجید کردستان عراق از نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم

همچنین ریاست اقلیم کردستان عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در خصوص تحولات مربوط به شهادت سردار قاسم سلیمانی تاکید کرد: سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی طی چند سال اخیر نقش برجسته‌ای در مبارزه با تروریسم ایفا نموده‌اند.

ریاست اقلیم کردستان در این بیانیه ضمن مخالفت با نقض حاکمیت عراق گفت: ما خواهان حل و فصل مشکلات از طریق در پیش گرفتن گفت‌وگو و احترام به عراق و حاکمیت این کشور هستیم.

ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: در این شرایط پیچیده، خطرناک و حساس از همه طرف‌ها می‌خواهم که نهایت خویشتنداری را داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha