نامه نوری مالکی به رهبری در پی شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3868838
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

نامه نوری مالکی به رهبری در پی شهادت سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ «نوری مالکی»، دبیرکل حزب الدعوه عراق، در نامه‌ای به مقام معظم رهبری، شهادت سردار قاسم سلیمانی را به ایشان تسلیت گفت.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المسله»، در نامه نوری مالکی خطاب به امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آیات 169 و 170 سوره آل عمران آمده است: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ * فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ؛ البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود. آنان به فضل و رحمتی که خدا نصیبشان گردانیده شادمانند و دلشادند به حال آن مؤمنان که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعداً در پی آنها به سرای آخرت خواهند شتافت که بیمی بر آنان نیست و غمی نخواهند داشت.» 
 
شهادت دو مجاهد گرانقدر و مخلص، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده بزرگ سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق، را که در مسیر سیدالشهدا(ع) قدم برمی‌داشتند در عملیات بزدلانه هوایی آمریکا که آسمان و زمین عراق را با موشک‌های خود تحت سلطه گرفته‌اند به حضرتعالی تسلیت عرض می‌کنم.
 
همچنین به دو ملت صبور ایران و عراق و همه امت‌های اسلامی این مصیبت بزرگ را تسلیت می‌گویم و این اقدام جنایتکارانه را، که شماری از مردان قهرمان اسلام را هدف قرار داد، به شدت محکوم می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که آنان را با شهدای جنگ بدر و شهدای کربلا محشور فرماید.
 
فراخوان گردان‌های صلح عراق برای مشارکت گسترده در مراسم تشییع
 
همچنین، گزارش‌ها حاکی است که گردان‌های صلح عراق در بیانیه‌ای از همه مردم عراق خواست که در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت و سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور گسترده داشته باشند.
 
در این بیانیه آمده است: براساس آیه 120 سوره توبه «وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» (و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند، جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت). از همه برادران مجاهد می‌خواهیم که در مراسم تشییع شهدای مقاومت، که 10:30 صبح امروز شنبه به وقت محلی در عراق آغاز می‌شود، مشارکت گسترده داشته باشند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha