تأکید ائتلاف «سائرون» بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق
کد خبر: 3868984
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

تأکید ائتلاف «سائرون» بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق

گروه بین‌الملل ــ «ریاض مسعودی»، نماینده ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را ضروری خواند.

تاکید ائتلاف سائرون بر ضرورت خروج نبروهای آمریکایی از عراقبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومة، ریاض مسعودی، نماینده ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر امروز، 14 دی‌ماه، تصریح کرد: نقض حاکمیت ملی عراق توسط آمریکا و ادامه یافتن جنایات  آنها در این کشور نیازمند موضع‌گیری ملی و سیاسی برای اخرواج نیروهای آمریکایی و جمع کردن پایگاه‌های آنها در عراق است.

وی با بیان این که باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق خطرناک بوده و اخراج آنها امری ضروری است، تصریح کرد: در نشست فوق‌العاده‌ای که به درخواست ریاست پارلمان و برای بررسی جنایاتی که منجر به شهادت فرماندهان مقاومت شده است، برگزار می‌شود، فرق میان میهن‌پرستان و کسانی که تنها ادعای میهن‌پرستی دارند، مشخص خواهد شد.

مسعودی همه اعضای پارلمان و فراکسیون‌های سیاسی را به ضرورت اتخاذ موضعی واحد برای لغو توافقنامه امنیتی و اخراج کامل نیروهای آمریکایی از عراق به خون‌خواهی شهدا و در پاسخ به نقض حاکمیت عراق توسط آمریکایی‌ها فراخواند.

درهمین رابطه «حمد الله الرکابی»، سخنگوی فراکسیون پارلمانی سائرون وابسته به جریان صدر نیز امروز همزمان با تشییع شهدای حمله اخیر آمریکا در بغداد گفت: طرح مقاومت مقابل اشغالگران امریکایی، موضعی ثابت نزد ما و همه احزاب ملی است. همه این اشغالگری را رد می‌کنند. 

سخنگوی فراکسیون سائرون تصریح کرد: اقدام جنایتکارانه آمریکا، نقض حاکمیت عراق است.

وی همچنین گفت: ما حضور آمریکایی‌ها در خاک خود را رد می‌کنیم. هر عراقی این حضور را که اشغالگری است، رد می‌کند. ما دوباره تأکید می‌کنیم که مخالف توافق امنیتی با آمریکایی‌ها هستیم.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، حشدالشعبی عراق از شهادت سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان حشدالشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

انتهای پیام
captcha