خوزستان میزبان سردار سلیمانی می‌شود/ اعلام جزئیات مراسم تشییع در اهواز
کد خبر: 3868913
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

خوزستان میزبان سردار سلیمانی می‌شود/ اعلام جزئیات مراسم تشییع در اهواز

گروه سیاست و اقتصاد ــ پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی‏، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فردا، یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه در اهواز تشییع می‌شود.

پیکر شهید سپهبد سلیمانی در اهواز تشییع می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان‏، غلامرضا شریعتی‏، استاندار خوزستان‏، با حضور در برنامه تلویزیونی «سردار آسمانی»، که امروز، 14 دی ماه از شبکه استانی خوزستان پخش شد، گفت: استان سرافراز خوزستان‏، مهد دفاع مقدس بوده و کربلای ایران نامیده شده است. این استان علاوه بر اینکه 23 هزار شهید سرافراز را در دفاع مقدس تقدیم کرد، خون‌های زیادی از جوانان برای دفاع از اسلام، انقلاب و مرزهای ایران در آن ریخته شده است. خوزستان مهد ورود تشیع به ایران و قدمگاه حضرت ثامن‌الحجج شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: مردم خوزستان مفتخر به حضور پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و مفتخریم که به عنوان اولین استان تشییع پیکر باشکوه این شهید والامقام و مجاهد فی سبیل‌الله را در اهواز شاهد باشیم.

بر این اساس فردا یکشنبه، 15 دی‌ماه، ساعت 8 تشییع پیکر مطهر سردار سرافراز را از میدان مولوی اهواز به سمت چهارراه نادری (سلمان فارسی) انجام خواهیم داد و با حضور باشکوه مردم روز تاریخی و به‌یادماندنی را به یادگار خواهیم گذاشت و مردم استان و اهواز نشان می‌دهند که چگونه قدردان مجاهدان و سربازان فداکار خود هستند.

شریعتی بیان کرد: همزمان با مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی‏، فردا 15 دی‌ماه، ادارات، مدارس و دانشگاه‌های شهرهای اهواز‏‏، کارون، باوی، حمیدیه تعطیل است و در سایر شهرستان‌های استان تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به فرمانداران واگذار کرده‌ام. در صورتی که برآورد فرمانداران بر این است که از شهرستان‌هایشان تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم در تشییع پیکر حضور خواهند داشت، می‌توانند درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

استاندار خوزستان گفت: همه مردم و اقشار‏ از اصناف‏، بازاریان، تولیدکنندگان، کارگران، دانشجویان، دانش‌آموزان، عشایر عرب و بختیاری و... از همه شهرهای استان به خصوص اهواز، باوی، حمیدیه، کارون را دعوت به حضور در این مراسم می‌کنم.

وی ابراز کرد: علاوه بر اقدامات ملی که سردار سرافراز شهید سلیمانی برای حفظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از اسلام انجام داد و جان خود و همرزمانش را در خطر انداخت تا کشور در امنیت باشد، مردم خوزستان هیچ‌گاه حضور بی‌وقفه و فعالیت‌های ایشان و همچنین شهید ابومهدی المهندس را در سیل فروردین‌ سال جاری فراموش نمی‌کنند. آنها همه امکانات خود نیروهای تحت امر خود را برای آسایش مردم در سیل به کار گرفتند. حضور بی‌وقفه ایشان در مناطق سیل‌زده برای مردم خوزستان بسیار ارزشمند بود و اگر این کمک‌ها نبود، خرمشهر، شادگان، کارون و تا حدودی آبادان در معرض خطر و آبگرفتگی قرار می‌گرفت. از این بابت مدیون و سپاسگزار این شهید بزرگوار و همرزمانشان هستیم و مردم حتماً این را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم مردم با حضور پرشکوه خود از مقام شامخ شهدا و شهادت تجلیل کنند و اهواز و خوزستان الگویی برای پاسداشت تلاش‌های بی‌وقفه و مجاهدت‌های چهل ساله این سرباز فداکار باشد و مردم همبستگی و دلبستگی خود را به دلسوزان و مجاهدان فی سبیل‌الله و کسانی که برای امنیت و آسایش مردم جانشان را به خطر می‌اندازند‏، به دشمنان نشان دهند.

انتهای پیام
captcha