بررسی اهداف آمریکا از ترور/ «شهید سلیمانی» اثربخشی بیشتری نسبت به «سردار سلیمانی» دارد
کد خبر: 3869167
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

بررسی اهداف آمریکا از ترور/ «شهید سلیمانی» اثربخشی بیشتری نسبت به «سردار سلیمانی» دارد

گروه معارف - عضو هئیت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: «شهید قاسم سلیمانی» در برابر «سردار قاسم سلیمانی»، با مقایسه این دو با هم می‌توان فهمید «شهید» واژه‌ای است که بی‌شک اثر بخشی بیشتری بر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم خواهد داشت.

آمریکا با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال تحقق اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بودمحمد معصومی، عضو هئیت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سردار قاسم سلیمانی به حق خود رسید، شهادت حق سردار سلیمانی بود، مرگ طبیعی برای سرداری که شهیدان بسیاری را دیده و بوییده بود شایسته نبود.
عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با شهادت سردار قاسم سلیمانی، هزاران قاسم سلیمانی دیگر تربیت شده و ضربات سنگین‌تری را بر دشمن وارد خواهند کرد.
معصومی اضافه کرد: وعده الهی و جریان حق همواره به همگان نشان داده است که خون شهید با برکت است و خداوند خود انتقام گیرنده خون شهید است.
وی اشاره‌ای به اهداف آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی داشت و گفت: ترور شهید سلیمانی مسئله‌ای است که می‌توان در سه بعد «بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت» تحلیل و بررسی شود.
این استاد دانشگاه افزود: در بعد بلند مدت، آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی، به دنبال «تسلط بر منطقه» است که ترامپ بارها به این مسئله که ایران، منطقه‌ای دارای موقعیت حساس و استراتژی است در صحبت‌های خود اشاره کرده است.

حفظ منافع مشترک با صهیونیست؛ یکی از اهداف ترور سردار سلیمانی
معصومی گفت: آمریکا به دلیل هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی، در جهت حفظ امنیت این کشور، به دنبال رفع موانع پیش‌روی منافع خود خواهد بود که در این راستا با حذف فیزیکی برخی افراد همچون ترور شهید سلیمانی این اهداف شوم خود را دنبال می‌کند.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: آمریکا در اهداف میان مدت خود به دنبال «الگوی تغییر رژیم جمهوری اسلامی» است و به ظن خود این الگو را می‌تواند با نابودی نیرو‌های قدرتمند ملی ایران به مرحله اجرا رسانده و مردم ایران را با خود همراه کند..
وی ادامه داد: در ابعاد کوتاه مدت، ترور شهید سلیمانی، تلاشی بود برای ترامپ تا «افکار عمومی آمریکا را در خصوص خود تغییر داده و برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری گوی سبقت را از دیگران برباید» به عبارتی ترور یکی از سرداران بزرگ ما توسط آمریکا ماجراجویی بود تا ترامپ با تغییر افکار عموم، مانع از استیضاح خود شود.

معصومی گفت: سردار قاسم سلیمانی از ابعاد عنوان شده، برای آمریکا حائز اهمیت بود و آمریکا در جهت رسیدن به اهداف شوم خود دست به ترور این شخصیت محبوب نظامی ما کرد.

انتقام خون سردار، آمریکا را تضعیف می‌کند
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا در هیچ یک از اهداف خود موفق نخواهد شد، گفت: در بعد دراز مدت، این هدف آمریکا بسیار کوتاه فکری است، اهمیت کشور‌ ما در منطقه منوط به کشور‌های اطراف است که آمریکا در این بین از منفور‌ترین کشور‌ها برای منطقه است.
وی اضافه کرد: همانگونه که ذکر شد از مسائل موجود در بعد دراز مدت، امنیت رژیم اسرائیل بود که اگر قرار بر تأمین بود طی 70- 80 سال پیش امنیت این کشور تأمین شده بود نه آنکه با حذف یکی از چهره‌های قدرتمند کشور ما این مهم تحقق یابد.
معصومی ادامه داد: بنابراین دشمن در بعد بلند مدت، دچار اشتباه شده و حتی عکس آنچه که می‌اندیشید رقم می‌خورد به گونه‌ای که پایه‌های نظام اسلامی تقویت یافته و با انتقامی که ایران از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد گرفت ضربه محکمی را به این کشور وارد کرده و او را تضعیف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا در اهداف میان مدت خود نیز دچار اشتباه شده است، اظهار کرد: آمریکا با این تفکر که با ترور شخصیت‌های مطرح و قدرتمند ما بتواند رژیم انقلاب اسلامی را تغییر دهد فکری واهی است چرا که این کشور در زمان انقلاب نیز ترور‌های بسیاری را به خود دیده است اما هیچ‌گاه از اهداف خود دست نکشیده است.

شهادت سردار سلیمانی موجب تقویت وحدت ما می‌شود
این استاد دانشگاه ادامه داد: آمریکا نمی‌‌داند که با ترور شخصیت‌های مهم ما کاری از پیش نمی‌برد بلکه موجب افزایش و تقویت سرمایه‌های اجتماعی و وحدت میان ملت جمهوری اسلامی می‌شود.
معصومی با بیان اینکه آمریکا در اهداف کوتاه مدت خود نیاز به زمان دارد، گفت: آمریکا شاید با ترور شهید سلیمانی بتواند خود را از چنگ استیضاح و افکار عمومی ضد خود نجات پیدا کند که این مهم نیز مشخص نیست چرا که ایران و جبهه مقاومت تاکنون جوابی به اقدام تروریستی آمریکا نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما مادی‌گرا نبوده و مطمئن هستیم که ضمانت خون شهدا با خدا است، گفت: ایرانیان علی‌رغم تمام مشکلات اساسا دارای روحیه دشمن ستیزی و غرور ملی هستند و حتی در این شرایط و مواقع نیز حکومت دولت خارجی بر خود را نخواهند پذیرفت.
معصومی گفت: ترور سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی شخصیتی که جز نخستین چهره محبوب در میان ایرانیان است، موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی و وحدت میان مردم خواهد شد و در نسل جوان ما شور و نشاطی ویژه ایجاد خواهد کرد.

شهید سلیمانی اثربخشی بیشتری نسبت به سردار سلیمانی دارد
این استاد دانشگاه گفت: باشهادت سردار سلیمانی هزاران قاسم سلیمانی دیگر ظهور خواهد کرد که در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده و به آنان ضربه سنگینی وارد خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت الگویی است که با شهادت سردار سلیمانی در جامعه بیشتر رواج خواهد یافت، گفت: «شهید قاسم سلیمانی» در برابر «سردار قاسم سلیمانی»، با مقایسه این دو با هم می‌توان فهمید «شهید» واژه‌ای است که بی‌شک اثر بخشی بیشتری بر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم خواهد داشت.
معصومی ابراز کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی اسطوره و ابرمردی است که نام نیکش برای ابد در تاریخ ماندگار خواهد ماند و با نام او بسیاری از گره‌ها باز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
captcha