احضار برخی شهروندان بحرینی در پی توئیت شهادت سردار سلیمانی  
کد خبر: 3869247
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

احضار برخی شهروندان بحرینی در پی توئیت شهادت سردار سلیمانی  

گروه بین‌الملل ــ وزارت کشور بحرین، شماری از شهروندان این کشور را به دلیل انتشار توئیت‌هایی در مورد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، احضار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «منامه پست»، اداره مبارزه با جرایم اینترنتی وابسته به وزارت کشور بحرین مدعی شد که این توئیت‌ها با هدف فتنه‌انگیزی، تهدید صلح و همبستگی اجتماعی و تضعیف امنیت و آرامش بحرین منتشر می‌شود، بنابراین کاربران این شبک‌های اجتماعی نباید به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وزارت کشور بحرین در توئیت دیگری نوشت: در مورد هر فردی که از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی به منظور مخالفت با نظام حاکم بحرین استفاده کند و اطلاعات نادرست در داخل کشور نشر دهد، تدابیر قانونی اتخاذ و با این حساب‌ها برخورد می‌شود.
 
شایان ذکر است، بخش مبارزه به جرایم اینترنتی وزارت کشور بحرین، شماری از شهروندان بحرینی را به دلیل انتشار توئیت‌هایی درباره شهادت سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی احضار کرد.
 
از برجسته‌ترین این افراد می‌توان به «نادر عبدالامام»، فعال بحرینی، «فاطمه الحواج»، وکیل و «عقیل سوار» روزنامه‌نگار اشاره کرد.
 
عقیل سوار در همین رابطه درباره احضار خود از سوی اداره مبارزه با جرایم اینترنتی، در توئیتی نوشت: «بسام المعراج»، مدیرکل اداره جرایم اینترنتی در تماس تلفنی، به من دستور داد که توئیت‌های خود در رابطه با شهید قاسم سلیمانی را از حساب کاربری خود حذف کنم.

انتهای پیام
captcha