الوفاق بحرين حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد
کد خبر: 3868398
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

الوفاق بحرين حمله آمریکا به حشد الشعبی را محکوم کرد

گروه بین‌الملل ــ جمعیت ملی اسلامی «الوفاق» بحرین با صدور بیانیه‌ای حمله نظامی آمریکا علیه نیروهای حشد الشعبی عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرآة البحرین، در این بیانیه تجاوز به حاکمیت عراق و کشته‌شدن نیروهای امنیتی رسمی این کشور در جریان حمله نظامی آمریکا به مواضع حشد الشعبی را محکوم کرد.

الوفاق همچنین ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت عراق اعلام کرد: این نیروها (حشد الشعبی) بهای سنگینی را به خاطر حمایت از عراق و دفاع از این کشور در رویارویی با گروه‌های تروریستی پرداخته و می‌پردازند؛ گروه‌هایی که در درجه اول تهدیدکننده امنیت و ثبات منطقه و در مرحله دوم تهدیدی برای عراق هستند.

در این بیانیه با تأکید بر اینکه موضع رژیم بحرین در برابر حمله آمریکا به حشد الشعبی بیانگر دیدگاه بحرینی‌ها نیست، آمده است: این رژیم سابق بر این بمباران سه پایتخت عربی از سوی صهیونیست‌ها را توجیه کرده و وزیر خارجه بحرین این حمله را دفاع اسرائیل از خود دانسته بود.

وزارت خارجه بحرین پیش از این بمباران مواضع حشد الشعبی از سوی آمریکا را تأیید و حمایت خود را از سیاست‌های ایالت متحده به بهانه استقرار امنیت و صلح در سطح منطقه و بین‌الملل اعلام کرده بود.

یادآور می‌شود، جنگنده‌های آمریکا یکشنبه ‌شب، هشتم دی پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به حشد الشعبی را در شهر القائم استان الانبار واقع در غرب این کشور و در مرز سوریه هدف قرار دادند. در حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی 28 نفر از رزمندگان مقاومت عراق شهید و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha