آرامش و امنیت منطقه مدیون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است
کد خبر: 3869487
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

آرامش و امنیت منطقه مدیون مجاهدت‌های شهید سلیمانی است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: امروز نقش بی‌بدیل شهید سپهبد سلیمانی، حشد‌الشعبی و مدافعان حرم در جلوگیری از اجرای نقشه‌های استکبار در منطقه بر دوست و دشمن مسجّل است و همگان می‌دانند آرامش و امنیت منطقه مدیون مجاهدت‌ها و رشادت شهید سلیمانی و همرزمان با وفای ایشان بوده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مدرسه عالی فقه برگزار شد، اظهارکرد: امروز امپراتوری رسانه‌ای استکبار می‌کوشد القا کند که هدف امریکا از این کار مجرمانه، غیرقانونی و جنایت‌کارانه، پیشگیری از تروریسم و وقوع حوادث تروریستی آینده بوده است، در حالی که شهید حاج قاسم سلیمانی مهم‌ترین نقش را در مقابله با تروریسم در منطقه ایفا کرده است و آرامش امروز منطقه، نتیجه فداکاری سردار شهید ما و همرزمان اوست و مردم منطقه، امنیت و عزت خود را مرهون ایشان هستند.
رئیس جامعةالمصطفی افزود: امروز اشرار عالم از این حادثه خوشحال‌اند، ولی بدانند خوشحالی آنان دوامی نخواهد داشت و پاسخ دندان‌شکنی به اقدام آنان داده خواهد شد.
عباسی به وعده خدا درباره کیفر سخت مجرمان و جنایت‌کاران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از سال‌ها پیش، استکبار جهانی از خاورمیانه جدید با محوریت امریکا و رژیم صهیونیستی دم می‌زند و به گفته وزیر خارجه اسبق امریکا، رنج‌ها، جنگ‌ها و خون‌ریزی‌هایی که در این منطقه وجود دارد، درد تولد خاورمیانه جدیدی است که امریکا دنبال می‌کند. با این حال، به برکت مقاومت اسلامی و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، خاورمیانه جدید با محوریت ملت‌های مسلمان منطقه (و نه امریکا و اسرائیل) شکل گرفته است.
رئیس جامعة‌المصطفی این اقدام تروریستی امریکایی‌ها را از سر ضعف، استیصال و ناتوانی دانست و تصریح نمود: امریکایی‌ها نقشه‌ها و توطئه‌های زیادی در این مدت در منطقه طراحی و اجرا کردند که آخرین آن زمینه‌سازی جهت حضور جریان‌های تکفیری در منطقه بود. آنان گروه‌های خشن و متعصب را از جای‌جای عالم جمع کردند و همه جوانب کار را در نظر گرفته بودند و می‌پنداشتند منطقه را ده‌ها سال درگیر جنگ و غرق در نزاع خونین خواهند نمود، ولی با سد مستحکم مقاومت اسلامی روبه‌رو گردیدند و نقشه‌هایشان خنثی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، به ویژگی‌های این حادثه اشاره کرد و افزود: این جنایت به دست رأس فتنه و جریان سلطه رخ داد؛ دولت جنایت‌پیشه‌ای که چندین دهه عالم را درگیر جنگ‌های طولانی نموده و در عالم ایجاد فتنه کرده و دستش به خون میلیون‌ها انسان آلوده شده است، اکنون، آن قدر مستأصل شده است که بدون واسطه به چنین جنایتی دست می‌زند.
وی ادامه داد: در این حادثه، خون شهدای بین‌الملل اسلامی با هم آمیخته شد؛ تلاش امریکا در سال‌های اخیر، ایجاد تفرقه و دشمنی بین ملت‌های منطقه و به ویژه ملت ایران و عراق بوده است، ولی این خون‌ها نشان داد که ملت‌های منطقه و مردم ایران و عراق و دیگر ملل منطقه از هم جدا نمی‌شوند.
رئیس جامعةالمصطفی افزود: امروز مردم منطقه می‌بینند که ما خانواده واحدی هستیم و سرنوشت مشترک داریم. این حادثه به خوبی این حقیقت را پیش چشم مردم منطقه به تصویر کشید که دشمن و آرمان همه ما مشترک است.
عباسی درباره سومین ویژگی این حادثه غم‌بار ابراز کرد: از دیگرسو، جهانیان بار دیگر دریافتند که نمی‌شود به این جنایت‌کاران اعتماد کرد؛ امریکا جز زبان زور نمی‌فهمد و به جز به منافع خود، به چیز دیگری پایبند نیست. امروز ده‌هاهزار نفر در یمن قربانی می‌شوند و میلیون‌ها انسان در سختی به سر می‌برند، ولی سران استکبار به منافع خود می‌اندیشند. امریکا دلسوز هیچ کس نیست و نباید به لبخندش دلخوش بود.
وی بیان کرد: بر تصمیم‌گیران عراق و کشور‌های منطقه لازم است به این نکته توجه داشته باشند که تا زمانی که این نیروی سلطه‌طلب درمنطقه ما حضور دارد، منطقه روی آرامش نخواهد دید.
عباسی با اشاره به طرح مجلس عراق در اخراج امریکایی‌ها از این کشور، تصریح نمود: برخی از مراجع معظم در عراق اعلام کردند که از این پس، حضور اشغالگران در عراق حرام است و بدین ترتیب، تکلیف پیروان مرجعیت مشخص گردید؛ حضور شرارت‌آمیز آن‌ها در منطقه باید پایان یابد.
رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که امروز فریاد انتقام‌خواهی در همه کشور‌های منطقه و جریان‌های مردمی و انقلابی بلند است، اظهارکرد: باید درسی فراموش‌ناشدنی به جنایت‌کاران داد. اگر دشمن احساس کند که می‌تواند به این قبیل اعمال دست بزند و واکنشی نبیند، گستاخ‌تر خواهد شد. باید دستان جنایت‌کاران را قطع کرد.
وی پهنه انتقام این حرکت رذیلانه را به وسعت همه عالم برشمرد و در ادامه، به نکاتی درباره شخصیت شهید سپهبد سلیمانی پرداخت و گفت: لطافت روح، معنویت و پاکی وجود، از ویژگی‌های این شهید عزیز بود. سپهبد شهید به تبعیت از مولای خویش، امام علی(ع)، جمع بین اضداد کرده بود؛ از سویی، اقتدار و صلابت در برابر دشمن و از سوی دیگر، مهربانی و معنویت با دوستان و انسان‌های زجرکشیده داشت. متأسفانه، افراد غرق در مادیات و شهوات این مسائل را درک نمی‌کنند.
رئیس جامعةالمصطفی افزود: شهید سلیمانی به گفته خودش، چهل سال در کوه‌ها و دشت‌ها به دنبال شهادت حرکت کرد. وی در هشت سال جنگ تحمیلی و در فرماندهی لشکر ثارالله (ع)، به حراست از امنیت مرز‌های کشور پرداخت و سال‌ها در عرصه بین‌الملل اسلامی، با اشرار عالم مبارزه نمود.
وی افرادی همچون شهید سپهبد سلیمانی را از پرورش‌یافتگان مکتب امیرمؤمنان (ع) برشمرد و تصریح کرد: امروز این شخصیت در میان ما نیست، ولی راه و مکتب او باقی است و این راه هرگز بسته نخواهد شد. باشکوه‌ترین مرگ‌ها به دست شقی‌ترین انسان‌های روزگار برای وی رقم خورد.
خاطرنشان می‌شود در ابتدای مراسم، مداحان اهل‌بیت (ع) در رثای سردار دل‌ها به مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام
captcha