هنوز ابعاد و برکات متعدد انقلاب اسلامی نمایان نشده است
کد خبر: 3875691
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
رئیس جامعةالمصطفی(ص):

هنوز ابعاد و برکات متعدد انقلاب اسلامی نمایان نشده است

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با اشاره به برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز در حالی شاهد تحقق آثار ارزشمند این حرکت در عالم هستیم که همچنان در میانه مسیر قرار داریم و همه برکات انقلاب نمایان نشده است.

علی عباسی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزارکنندگان نخستین جشنواره سازندگی طلاب جامعةالمصطفی(ص) با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز ورود بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از ایام تجلی قدرت الهی و نشان‌دهنده لطف خداوند بر مؤمنان و تحقق وعده پیروزی در صورت ثابت‌قدم ماندن در مسیر الهی است.

وی با اشاره به گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این حادثه مهم را نقطه عطفی در تاریخ ایران، کشور‌های منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی چنان معادلات و رؤیا‌های سلطه‌گران جهانی و صاحبان قدرت و ثروت را بر باد داد که موجب شد، از روز نخست این حرکت را برنتابند و با دامن زدن به انواع توطئه‌ها، به مقابله با آن بشتابند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) راه‌اندازی جنگ‌های داخلی به دست عناصر ضدانقلاب را در روز‌های نخست پس از پیروزی، یکی از توطئه‌های دشمنان زخم‌خورده انقلاب اسلامی دانست و افزود: طبیعی است دشمنی که رفاه و پیشرفت خود را در فقر و وابستگی دیگر ملت‌ها تعریف کرده است و نزدیک به یک قرن، تمام منابع این کشور را در اختیار داشت و بر کشور مسلط بود، پس از کوتاه شدن دست خود و به ویژه نگرانی از گسترش این الگو به کشور‌های تحت سیطره، تمام تلاش خود را برای مقابله و نابودی این حرکت به کار گیرد.

عباسی ادامه داد: با این حال، تا امروز همه این توطئه‌ها مانند حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب، جنگ تحمیلی، فشار اقتصادی، تحریم و... به لطف الهی و مقاومت ملت ایران خنثی شده و انقلاب اسلامی در کوران حوادث و مشکلات، به رشد و بالندگی خود ادامه داده و امروز به مراتب مقتدرتر و مؤثرتر از روز‌های نخست پیروزی است.

وی با تأکید بر گسترش روزافزون پیام انقلاب اسلامی در سراسر عالم با وجود همه فشار‌ها و تبلیغات رسانه‌ای دشمن، تأکید کرد: رمز موفقیت و پایداری انقلاب اسلامی، روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و ایستادگی در برابر سختی‌هاست. بسیاری از موفقیت‌های امروز، مرهون تلاش جوانانی است که صادقانه و برخلاف روحیه جوانی ترویج‌شده در غرب، که جوان را فردی بی‌توجه به اجتماع، غرق در خوش‌گذرانی و زندگی مادی و فردی معرفی می‌نماید، از خانه و خانواده و رفاه شخصی خود گذشتند و در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به خدمت‌رسانی به مردم مستضعف پرداختند و الگویی جدید به جهان ارائه نمودند.

عباسی با اشاره به برخی از دستاورد‌ها و خدمات ارائه‌شده به مناطق محروم و روستائیان پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز ۹۴ ٪ روستا‌های کشور به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند که این آمار را نمی‌توان با شرایط پیش از انقلاب مقایسه کرد. تأسیس ۱۵۰۰ خانه بهداشت، واکسیناسیون صددرصدی و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌ها، کاهش نرخ مرگ‌ومیر کودکان زیر یک سال از ۱۲٪ به کمتر از ۱٪، آسفالت چند‌ده‌هزار کیلومتر راه روستایی، افزایش نرخ سواد از کمتر از ۴۹ ٪ به بیش از ۹۶ ٪ در کشور و از ۲۶ ٪ به بیش از ۹۰ ٪ در روستا‌ها و...، تنها بخشی از خدماتی به شمار می‌رود که به همت و ایثار جوانان تربیت‌یافته در مکتب انقلاب اسلامی محقق شده است.

هنوز ابعاد و برکات متعدد انقلاب اسلامی نمایان نشده است

رئیس جامعةالمصطفی(ص) جوانان پرورش‌یافته در مکتب انقلاب اسلامی را عاشق تلاش و خدمت در راه سازندگی و عمران کشور دانست و یادآورشد: امروز بهترین روش برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در جهان، در سایه اردو‌های سازندگی میسر است.

بنابر این گزارش، در این مراسم، از نفرات برتر نخستین دوره جشنواره سازندگی طلاب جامعةالمصطفی(ص) در رشته‌های طرح و ایده، عکس، خاطره‌نویسی، گزارش تجربیات و شعر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha