بزرگداشتی برای سردار همیشه جاوید
کد خبر: 3869542
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
جامعه قرآنی خوزستان برگزار کرد؛

بزرگداشتی برای سردار همیشه جاوید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی جامعه قرآنی استان، شب گذشته، ۱۵ دی‌ماه در اهواز برگزار شد.

موسوی

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از سوی جامعه قرآنی استان، شب گذشته، ۱۵ دی‌ماه در اهواز برگزار شد.

این مراسم پاسداشت که با حضور چشمگیر جامعه قرآنی استان خوزستان همراه بود، با قرائت ناجی حیدری، قاری قرآن کریم آغاز شد. سپس قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

همچنین این مراسم با روضه‌خوانی سیدحسن موسوی‌شوکی و ابتهال خوانی سیدکریم موسوی ادامه یافت. 

سیدجاسم موسوی، قاری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان، در مورد کرسی تلاوت جامعه قرآنی در بزرگداشت مقام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: این مراسم برنامه خوبی بود که جا دارد از برگزارکنندگان آن تشکر کنم. افتخار داشتم در مجلس به همراه حاج قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی و ناجی حیدری قرائت قرآن کریم داشته باشم. همچنین از مجلس روضه‌خوانی سیدحسن موسوی‌شوکی و ابتهال‌خوانی سیدکریم موسوی هم استفاده کردیم و مهدی دغاغله بیانیه جامعه قرآنی خوزستان در محکومیت این عمل تروریستی را قرائت کرد.

از مجاهدت‌های ابومهدی یاد شود

محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ قرآن کریم نیز در گفت‌وگو با ایکنا، با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد سلیمانی و مجاهد بزرگ آقای ابومهدی المهندس گفت: سردار سلیمانی برای ما خیلی بزرگ بود، اما در کنار ایشان نیز لازم است از مجاهدت‌های ابومهدی یاد شود چرا که ایشان در سال‌های دفاع مقدس علیه نظام بعثی صدام در کنار ما مجاهدت‌های بزرگی داشتند.

وی ادامه داد: برگزاری این کرسی تلاوت حرکت هوشمندانه و خردمندانه‌ای بود که از سوی جامعه قرآنی استان برگزار شد و شاهد حضور پرشور حفاظ، قراء، گروه‌های تواشیح و مبتهلان بودیم. جای خالی چنین برنامه‌های سیاسی بصیرتی احساس می‌شود و اگر انتظار داریم مردم جامعه قرآنی را به عنوان گروهی منشأ اثر درک کنند، باید در بزنگاه‌های مختلف حضور و موضع‌گیری به موقع و هوشمندانه و بابصیرت داشته باشد.

موسوی

محمدی‌مجد ادامه داد: این اتفاق بسیار خوب بود و انشاءالله فتح بابی باشد تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی ادامه پیدا کند. چرا که انقلاب ما یک انقلاب قرآنی بود و ریشه معرفتی و ایدئولوژیک آن کاملاً در قرآن کریم است و جامعه قرآنی اولی است به اینکه این مفاهیم را به گفت‌وگو بگذارد. چون غایت قرآن و هدف از بعثت پیامبران به تشکیل یک جامعه توحیدی بوده است. ما باید حضور اجتماعی داشته باشیم چون دین آمده که نسل و اجتماع توحیدی بسازد و جامعه را با اهداف و ارزش‌های دینی و انسانی همسو کند.

همچنین قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، اظهار کرد: جامعه قرآنی استان خوزستان واقعاً داغدار از دست دادن سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی و نماد مجاهدت عزتمندانه ایمان در مقابل کفر و نفاق بوده است. در نشست اخیر جامعه قرآنی که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگ، برگزار شد، حزن و اندوه همراه با سوز و اشک را در همه شرکت‌کنندگان شاهد بودم. حتی در بین کودکان و نوجوانان، که شاید کمتر از، سردار شنیدند.

وی ادامه داد: این وعده خداوند است که می فرماید؛ « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» لذا این عزت و مودت را خدا در دل مردم قرار می‌دهد و سردار شهید سلیمانی هم اینگونه بود که با ایمان راسخ و عمل صالح در دل تمامی مردم آزاده‌خواه جهان محبوب‌تر و ماندگار شد و شهادت تنها خلعت زیبا و زیبنده سردار دلها بود.

آمریکا باید نگران و هراسان باشد که ایران اسلامی سلیمانی‌ها دارد

مقدمی با بیان اینکه برای آنکه رهرو شایسته‌ای برای آن شهید بزرگوار و دیگر شهیدان باشیم باید از خداوند متعال مسئلت کنیم که به همه ما ایمان، عمل صالح و بصیرت آن بزرگوار را عنایت کند، افزود: تا زمانی که نام و نهضت خونین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در بین ملت ما وجود دارد، آمریکا باید نگران و هراسان باشد که ایران اسلامی سلیمانی‌ها دارد.

بنابراین گزارش در این مراسم؛ مهدی دغاغله، پیشکسوت و داور بین‌المللی قرآن کریم «میثا‌ق‌نامه جامعه قرآنی استان خوزستان با سید شهیدان مقاومت، سپهبد قاسم سلیمانی سردار محبوب دل‌ها» را قرائت کرد.

انتهای پیام
captcha