پیکر شهید ابومهدی المهندس وارد بصره شد+ فیلم و عکس
کد خبر: 3869960
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

پیکر شهید ابومهدی المهندس وارد بصره شد+ فیلم و عکس

کانون خبرنگاران نبأ ــ شبکه تلویزيونی عراق از ورود پیکر مطهر شهید ابومهدی المهندس به بصره خبر داد. براساس برآورد اولیه، بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان عراقی در مراسم تشییع این فرمانده مجاهد در بصره شرکت کرده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از الفرات نیوز، پیکر مطهر ابومهدی المهندس سپس صبح امروز، 17 دی از ایران به بصره، زادگاه شهید انتقال یافت و در میان حزن و اندوه مردم این استان تشییع شد.
استقبال مردم بصره از مراسم تشییع فرمانده شهید به حدی گسترده و باشکوه بود که ازدحام جمعیت 600 هزار نفری باعث شد پیکر شهید با تأخیر چند ساعته وارد محل تشییع شود.

بسیاری از شهروندان عراقی از صبح امروز برای استقبال از پیکر ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق، در مرکز اصلی بصره تجمع کرده‌اند.

به‌ منظور برگزاری هرچه باشکوه‌‌تر مراسم تشییع پیکر ابومهدی المهندس، دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی استان بصره امروز سه‌شنبه تعطیل هستند.

بسیاری از مسئولان بلند پایه عراقی از جمله «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور، «سیدعمار حکیم» رئیس جریان حکمت، «هادی العامری»، فرمانده جدید الحشد الشعبی و شماری از مسئولان احزاب و گروه‌های عراقی در آیین تشییع شهدا شرکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با بر افراشتن پرچم‌های الحشد الشعبی و عراق و نیز تصاویری از شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس شعارهای «کلا کلا آمریکا و کلا کلا اسرائیل»(نه به آمریکا و نه به اسرائیل) سر داده و بر حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و ادامه راه شهدا تأکید کردند.


پیکر ابومهدی پس از تشییع در بصره، در قبرستان «وادی‌السلام» نجف اشرف و در جوار بارگاه امام علی(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha