نخستین دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3870709
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

نخستین دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری نخستین دوره تربیت داور حُسن حفظ قرآن کریم ۳ و ۴ بهمن‌ماه با حضور استاد محمدمهدی بحرالعوم در استان، خبر داد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره مور قرآنی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: این اداره تلاش دارد تا با آموزش داوری مسابقات قرآن کریم و ارتقای مهارت و سطح علمی داوران، سنجش و ارزیابی مسابقات با شیوه‌ای نوین و علمی صورت پذیرد و از طریق تربیت داوران ماهر و کارآزموده قرآنی، گامی بلند در مسیر برقراری عدالت در تمامی سطوح مسابقات قرآنی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی تربیت داور عمومی مسابقات قرآن کریم در رشته‌های تجوید و صوت سال گذشته در شهرکرد برگزار شد، گفت: دوره تربیت داور حسن حفظ نیز برای نخستین بار در استان به مدت ۲۰ ساعت آموزشی با تدریس محمدمهدی بحرالعلوم، استاد حفظ قرآن، داور بین‌المللی و رئیس سازمان قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنجشنبه سوم و جمعه چهارم بهمن ماه برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: داشتن مدرک تخصصی حفظ (درجه ا تا 3) سازمان دارالقرآن الکریم یا قبولی در آزمون ورودی، حفظ کل قرآن کریم، داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم و داشتن حداقل سن 25 سال و حداکثر 50 سال از مهم‌ترین شرایط شرکت در این دوره آموزشی است.

تقی‌پور ادامه داد: فرخوان این دوره از تابستان امسال توسط کارشناس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد انجام شد و پس از ثبت‌نام و برگزاری آزمون ورودی از آن دسته از حافظان کل که مدرک تخصصی حفظ درجه 1 تا 3 را نداشتند، 24 نفر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره با شرایط عمومی داوران، آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن و آسیب‌شناسی مربوط به داوری مسابقات قرآن کریم آشنا می‌شوند و سپس با انجام کارورزی و داوری تلاوت های نمونه بهمراه آسیب شناسی موارد مطروحه رشته حسن حفظ برای آزمون‌های پایانی آماده می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی افزود: فراگیران در صورت موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخذ گواهینامه تربیت داور قرآن کریم در رشته حسن حفظ قرآن کریم، به عنوان داوران مجاز آزمون‌های پایانی دوره‌های حفظ قرآن کریم، آزمون شفاهی طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن و مسابقات قرآن را داوری می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha