نگاهی به فعالیت واحد بانوان مؤسسه احسن‌ الحدیث
کد خبر: 3870922
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

نگاهی به فعالیت واحد بانوان مؤسسه احسن‌ الحدیث

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی احسن‌الحدیث با مدیریت سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور در بخش‌های آقایان و بانوان و برای سنین مختلف فعالیت دارد.

نگاهی به فعالیت واحد بانوان مؤسسه احسن‌ الحدیثبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احسن‌الحدیث، رحمانی، مدیر واحد بانوان این مؤسسه قرآنی، درباره دوره‌های این بخش برای بانوان، گفت: کلاس‌هایی در دو بخش حضوری و غیر حضوری(تلفنی) در رشته قرائت شامل کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و دوره‌های تربیت مربی این رشته‌ها و همچنین کلاس‌های حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن و آموزش زبان عربی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های بانوان از سال 85 در مؤسسه آغاز شده است، اظهار کرد: در کنار رشته مفاهیم، آموزش زبان عربی(صرف و نحو مقدماتی)، همچنین کلاس تفسیر(به صورت رایگان) تشکیل می‌شود. روزهای پنجشنبه نیز دوره‌هایی ویژه دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی ـ دانشجویی شامل کلاس‌های قرائت، حفظ و تدبر در قرآن برگزار و در حال حاضر نیز کلاس‌های تدبر در قرآن برای دانش‌آموزان دبستانی برپا می‌شود.

رحمانی درباره دوره‌های غیر حضوری(تلفنی) این مؤسسه، اضافه کرد: این کلاس‌ها ویژه افرادی است که به هر دلیلی چون بُعد مسافت و یا مشغله امکان حضور ندارند و می‌توانند با بهره‌مندی از این فرصت در دوره‌های قرآنی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت اینترنتی و با مراجعه به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی www.ahsanolhadth.ir در این دوره نام‌نویسی کنند و یا به صورت تلفنی با شماره 41-02133326140 تماس بگیرند. همچنین مدت هر جلسه آموزش غیر حضوری، ١۵ تا ٢٠ دقیقه در هر هفته است که در صورت تمایل و نیاز شرکت‌کنندگان می‌تواند به دو جلسه در هفته افزایش پیدا کند.

مدیر واحد بانوان احسن‌الحدیث درباره مدت طول هر دوره و ترم‌ها، اظهار کرد: ترم‌ها در گذشته به صورت شش ماهه و در دو ترم برگزار می‌شد که از مهر امسال، ترم‌ها سه‌ماهه یعنی پاییز، زمستان، بهار و تابستان شده است. کلاس‌ها در قالب 10 تا 12 جلسه تشکیل می‌شود و مدت هر کلاس حضوری متوسط 90 دقیقه است. همچنین هزینه‌ها به صورت ترمی اخذ می‌شود که شهریه آن براساس کلاس‌های عمومی و تخصصی متفاوت است.

نگاهی به فعالیت واحد بانوان مؤسسه احسن‌ الحدیث

وی درباره مدارکی که به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود، اضافه کرد: پس از اخذ آزمون، گواهی پایان دوره توسط مؤسسه صادر می‌شود که این گواهینامه‌ها همراه با آرم سازمان تبلیغات اسلامی است.

رحمانی درباره جلسه هفتگی واحد بانوان روزهای یکشنبه در منزل سیدمحسن موسوی‌بلده، بیان کرد: استاد موسوی‌بلده از سال ١٣٨۵ تاکنون هر صبح جمعه از ساعت 8:30 تا 12:00 در مؤسسه احسن الحدیث جلسات تجوید عالی ویژه آقایان را برگزار می‌کند. همچنین دوره تجوید تخصصی نیز ویژه بانوان به مدت سی سال است که هر هفته روزهای یکشنبه، از ساعت ١۶:00 تا 18:00 در منزل استاد واقع در چهار‌راه سرچشمه برگزار می‌شود.

وی درباره میزان استقبال از کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی، اضافه کرد: راضی‌کننده نیست. علل مختلفی تأثیر گذارند یکی از آنها موازی کاری توسط برخی نهادها است. کلاس‌های قرآن، بدون متد آموزشی قوی اما به صورت رایگان برگزار می‌شود که سبب کاهش مراجعه‌کنندگان به مراکز تخصصی قرآن و مؤسسات می‌شود، ضمن اینکه از نقاط قوت مؤسسه قرآنی احسن‌الحدیث این است که تمامی دوره‌های مؤسسه به صورت کاملاً تخصصی، براساس درسنامه و با حضور اساتید برجسته کشوری و قاریان و داوران بین المللی و ممتاز، برپا می‌شود.

رحمانی درباره راهکارهایی برای تشویق و شرکت کردن جوانان و سایرین در مجموعه‌های قرآنی، اظهار کرد: اگر این باور را به وجود بیاوریم که همیشه و در هر شرایطی تا آخرین لحظه زندگی‌مان فقط قرآن و اهل‌بیت(ع) کمک حالمان هستند، شاید انگیزه شرکت در کلاس‌های قرآنی بیشتر شود. اینجاست که توصیه می‌کنم قرآن‌آموزان به جای رفتن به نهادهای متفرقه که در کنار آموزش‌های دیگر ـ با وجود اینکه آموزش قرآن، یکی از کارهایشان است ـ به مؤسسات تخصصی و شناخته شده، رجوع کنند و براساس متد آموزشی مناسب، پیش روند.

وی درباره دوره یا کلاس جدید مؤسسه احسن‌الحدیث ویژه بانوان، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم تا کلاس‌های «شناخت صحیفه امام سجاد(ع)» و «چهل حدیث امام(ره)» را آغاز کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه احسن‌الحدیث در تهران، میدان شهدا، خیابان۱۷ شهریور شمالی، ابتدای خیابان صفای شرقی، پلاک ۳۹۱  قرار دارد. 

انتهای پیام
captcha