برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی
کد خبر: 3871656
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی ــ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با حضور در چهارمحال‌وبختیاری، شعار محوری چهل‌ویکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز عناوین ایام دهه فجر امسال را اعلام کرد.

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشوربه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور امروز  ۲۴ دی‌ماه در آیین معارفه رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان در برپایی مراسم و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با گواه اسناد و تصاویر و مستندات همواره پیشتاز بوده است، اظهار کرد: بر همین مبنا تصمیم برآن شد که توجه ویژه‌ای به این استان شود.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد فراسازمانی است که ۲۴ نهاد دیگر اعم از نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداری، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و ... در آن حضور دارند و در واقع، تشکلی مردم‌نهاد است لذا این جلسه تکریم و معارفه مختص یک نهاد یا سازمان نیست بلکه همدلی همه مسئولان در کنار مردم در این مجموعه باید مدنظر گرفته شود.

لطفی با اشاره به حوادث اخیر شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی، تصریح کرد: امروز این شرایط خاص یک آزمایش الهی برای نظام و ملت ایران است که باید یاد و خاطره این سردار شهید را گرامی بداریم که به تعبیر مقام معظم رهبری در سه مرحله، چه در زمان حیات چه در مقطع شهادت و چه پس از شهادت، برای ما پیام داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تأکید کرد: پیام مقطع شهادت ایشان بسیاری از فتنه‌ها را در هم پیچید و خنثی کرد و در عوض، آرامش را در عراق و لبنان و ایران و سایر کشورهای منطقه به‌ویژه آسیای غربی حاکم کرد.

لطفی با اشاره به شهادت حاج مصطفی خمینی که امام خمینی(ره) او را امید آینده اسلام معرفی کرده بود، افزود: شهادت مشکوک فرزند امام(ره) به تعبیر خود ایشان، از الطاف خفیه الهی بود چرا که برپایی برنامه‌های متعدد آن شهید بزرگوار به عصبانیت رژیم ددمنش ساواک و قیام ۱۹ دی‌ماه و در نهایت به استقرار نظام اسلامی منجر شد.

وی ادامه داد: امروز نیز شهادت سردار سلیمانی اگرچه حادثه بسیار عظیمی است و هزینه بالایی دارد اما همچنان که وجود آن شهید برای ایران و کشورهای منطقه منشأ خیر و برکت بود، شهادت آن سردار نیز بی‌شک تأثیرگذار خواهد بود.

لطفی با اشاره به جمعیت میلیونی تشییع کنندگان پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، تأکید کرد: اگر امروز امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه و استکبار با شیطنت و ددمنشی به زعم شیطانی خود به دنبال خاموش کردن چراغ پر فروغ سردار دل‌ها هستند، این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به تصویب ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز «مقاومت جهانی»، بیان کرد: این مناسبت با تأیید رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید و ابلاغ شد.

لطفی با بیان اینکه پیش از انقلاب، ۴۰ هزار مستشار آمریکایی کشور را اداره می‌کردند، یادآوری کرد: رژیم در آن زمان برای تعمیر یا تعویض یک سوزن اسلحه دست به دامن آمریکا می‌شد اما امروز ایران مقتدر با موشک تولیدی خود پایگاه آمریکا در منطقه را ویران می‌کند و این افتخار کمی نیست.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا پس از تخریب پایگاه نظامی این کشور در عراق به دست پرتوان سپاه پاسداران، گفت: ترامپ در این سخنرانی ۸ دقیقه‌ای 10ها بار نفس عمیق کشید و این حاکی از ترس و ضعف بود، ضمن اینکه ایران توانست با تولیدات داخلی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را منهدم کند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه تأکید کرد: در ماجرای توقیف کشتی انگلیسی نیز دیدیم که ناوهای آمریکایی در چندمتری آن کشتی بودند اما سپاه با اقتدار آن‌را توقیف کرد و بعد از 10ها سال تحقیر انگلیس به دست ایرانی‌ها را رقم خورد.

لطفی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و نخستین سال از حیات طیبه دهه پنجم انقلاب پس از صدور بیانیه گران‌سنگ گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اوج همدلی برنامه‌های دهه فجر در ۲۲ بهمن رقم خواهد خورد که هر ایرانی با تمثالی از شهید سردار سلیمانی در دست، در خیابان‌ها حضور خواهد داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه شعار محوری دهه فجر انقلاب اسلامی امسال و نیز نام‌گذاری ایام دهه فجر روز گذشته به تصویب رسیده است، گفت: برای ادای دین به انقلاب اسلامی در بستر مناسبت‌ها، یک نقشه راه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تدوین و مصوب شده است و از این منظر، مناسبت‌ها و عناوین دهه فجر برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

لطفی بیان کرد: شعار محوری چهل‌ویکمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت» اعلام شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با اشاره به عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری، گفت: روز شنبه ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، روز «ولایت‌مداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام» نام گرفته است.

وی افزود: روز یکشنبه ۱۳ بهمن با عنوان «تفکر دینی، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی»، روز دوشنبه ۱۴ بهمن با عنوان «جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی»، روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن با عنوان «مدیریت جهادی، اقتصاد مقاوتی، رونق تولید» اعلام شده است.

لطفی ادامه داد: روز چهارشنبه ۱۶ بهمن با عنوان «سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده»، روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن با عنوان «معنویت، ایثار، شهادت»، روز جمعه ۱۸ «قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی»، شنبه ۱۹ بهمن «امنیت پایدار، بازدارنگی، پاسداری از انقلاب اسلامی»، یکشنبه ۲۰ بهمن «مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد» و دوشنبه ۲۱ بهمن «جهاد، مقاومت و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: روز دوشنبه ۲۲ بهمن‌ماه نیز با عنوان «حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها» که حضور حماسی شکستی دیگر را بر نظام سلطه و ایادی آن تحمیل خواهد کرد.

یادآوری می‌شود در پایان این جلسه، سرهنگ موسی انصاری به عنوان رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد.

انتهای پیام
captcha