رایزنی ایران با جمعیت علمای جنوب شرق آسیا/ تأکید بر مقابله با جریان‌های تکفیری
کد خبر: 3871724
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
در مالزی انجام شد؛

رایزنی ایران با جمعیت علمای جنوب شرق آسیا/ تأکید بر مقابله با جریان‌های تکفیری

گروه بین‌الملل ــ هیئت اعزامی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری کشورمان به مالزی طی نشستی در کوالالامپور با رئیس جمعیت علمای جنوب شرق آسیا و رئیس دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایکنا از مالزی؛ این هیئت برای شرکت در همایش بین‌المللی «نقش جریان‌های افراطی و تکفیری در ایجاد تفرقه در امت اسلام» به مالزی سفر کرده است و در این دیدار عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی مالزی، آمادگی سازمان‌های اسلامی این کشور را برای همکاری مشترک در منطقه جنوب شرق آسیا در راستای مقابله با افراطی‌گری دینی اعلام کرد.

وی با بیان شرحی از فعالیت‌ها و تلاش‌های سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی، وحدت امت اسلامی و حمایت از محرومان و مستضعفان در راستای حقوق بشر اسلامی را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

ضرورت همکاری سازمان‌های اسلامی

این فعال حقوق بشر اسلامی با اشاره به چالش‌های جهان اسلام، تفرقه‌افکنی و هجمه علیه کشورهای اسلامی را گسترده دانست و اظهار امیدواری کرد: نهادها و سازمان‌های اسلامی در کشورهای مختلف با تعاملات بیشتر می‌توانند نقش مؤثری را در گذر از این برهه حساس ایفا کنند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، نیز بر ضرورت تقویت مبارزه با این جریان‌ها در منطقه تأكید كرد و افزود: همکاری مشترک رهبران اسلامی باعث تغییر سرنوشت ملت‌ها خواهد شد و اسلام دینی است که از آن به عنوان «رحمة للعالمین» یاد می‌شود.

زندگی مسالمت‌آمیز اهل تسنن و شیعیان در ایران

در این دیدار ماموستا مصطفی خاتمی، امام جمعه اهل تسنن اشنویه، نیز با تشکر از میزبان به خاطر دعوت از هیئت ایرانی، بر برادری و زندگی مسالمت‌آمیز اهل تسنن و شیعیان در ایران تأکید کرد و رسانه‌های صهیونیستی را عامل تفرقه‌افکنی و دشمنی در جهان اسلام دانست.

حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو دیگر شخصیت ایرانی حاضر نیز با اشاره به رسالت دبیرخانه کنگره جهانی مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری و تأکید آیت‌الله مکارم شیرازی به عنوان حامی این رسالت، ابراز امیدواری کرد که نشست‌های مشترک رسیدن به اهداف مشترک را در راستای صلح و ثبات جهانی در پی داشته باشد.

همچنین شیخ عبدالغنی شمس‌الدین، رئیس جمعیت علمای مالزی، با اشاره به دشمنی دولت‌های غربی با هجمه به امت اسلامی، بر ضرورت تبادل اندیشه و همکاری‌های مشترک و روشنگری در جهان اسلام تأکید کرد.

در پایان این دیدار طرفین بر انعقاد تفاهم‌نامه مشترک، تعاملات علمی دو سویه، تبادل اندیشه و استفاده از ظرفیت‌های هر دو مرکز در راستای مبارزه با افراط‌گرایی دینی تأکید کردند و هدایایی از سوی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری به میزبان اهدا شد.

 

انتهای پیام
captcha