بیش از ۶ هزار خوزستانی در آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند
کد خبر: 3871769
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

بیش از ۶ هزار خوزستانی در آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شش هزار و ۱۵۴ خوزستانی در هجدهمین آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند.

6 هزار و 154 خوزستانی در آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: 6 هزار و 154 خوزستانی در هجدهمین آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند.

وی اظهار کرد: این آمار به تفکیک در بخش آزمون کتبی 4 هزار و 390 نفر، در رشته‌های الکترونیک 1 هزار 231 نفر و در آزمون شفاهی 533 نفر است. 

لازم‌سعیدی گفت: بخش کتبی هجدهمین آزمون قرآن و عترت در رشته‌های «ترجمه و مفاهیم قرآن»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «حفظ قرآن» برگزار می‌شود. رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شامل: تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره و رشته معارف اهل‌بیت(ع) نیز شامل دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه است.

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: رشته دیگر این آزمون حفظ قرآن کریم است که در 9 رشته حفظ جزء 30، جزء اول، حفظ سوره بقره، پنج جزء اول، 10جزء اول، پانزده‌ جزء، بیست جزء، بیست و پنج جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

وی گفت: بخش دوم این آزمون، آزمون‌های الکترونیکی است که در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع) و همچنین روخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha