بخش الکترونیک آزمون سراسری قرآن برگزار شد/ رقابت 13 هزار نفر در دو رشته
کد خبر: 3872468
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

بخش الکترونیک آزمون سراسری قرآن برگزار شد/ رقابت 13 هزار نفر در دو رشته

گروه مسابقات ــ آزمون بخش الکترونیک هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت طی روزهای گذشته در دو رشته برگزار شد و طی آن بیش از 13 هزار و پانصد نفر به صورت آنلاین به سوالات پاسخ دادند.

برگزاری بخش الکترونیک آزمون سراسری قرآن / رقابت 13 هزار نفر در دو رشته

به گزارش ایکنا؛ آزمون رشته‌های بخش الکترونیک هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 25 و 26 دی‌ماه در دو رشته سبک و سیره زندگی معصومین(ع) و روخوانی قرآن کریم برگزار شد.
مریم قاسم احمد،‌ معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در مورد این آزمون به خبرنگار ایکنا؛‌ گفت: در این آزمون در رشته روخوانی قرآن کریم، 9 هزار و 531 نفر و در رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع) نیز سه هزار و 994 نفر طی دو روز در آزمون حضور یافتند.
وی افزود: آزمون رشته سبک و سیره زندگی معصومین(ع) طی دو روز 25 و 26 دی‌ماه برگزار شد و در رشته روخوانی قرآن کریم نیز متقاضیان از زمان ثبت نام تا روز 26 دی‌ماه امکان حضور در آزمون را داشتند. با توجه به برگزاری آنلاین آزمون در این دو رشته در لحظه نتایج نیز به شرکت‌کننده اعلام شد.
قاسم‌احمد تصریح کرد: نمره قبولی در این دو رشته نمره هشتاد از 100 بوده است، همچنین آزمون کتبی رشته سبک زندگی دارای 20 سوال بود و متقاضیان باید در 25 دقیقه به سوالات پاسخ می‌دادند. این بخش دارای نمره منفی نیز بوده است. در رشته روخوانی قرآن کریم نیز آزمون در پنج مرحله برگزار شد و هر شرکت‌کننده باید موفق می‌شد در سه مرحله حائز نمره قبولی شود.
معاون آموزش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد همچنین در مورد نحوه برگزاری آزمون رشته روخوانی، گفت: در این آزمون هر شرکت‌کننده صوت قرائت خود را به صورت آنلاین، برای داور ارسال می‌کرد و داور نیز با توجه به کیفیت قرائت، نمره نهایی را به شرکت‌کننده اعلام می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه در هر دو رشته این بخش دوره‌های آموزشی برای متقاضیان نیز تعریف شده بود، بیان کرد: دوره‌های آموزشی رشته روخوانی را «احمد ابوالقاسمی» و دوره سبک زندگی را نیز حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» بر عهده داشت. ضمن اینکه موسسه برگزارکننده دوره روخوانی موسسه «حامیم» و دوره سبک زندگی نیز موسسه «نورالمجتبی» بوده است.
یادآور می‌شود، بخش‌های دیگر هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت روز 11 بهمن‌ماه به صورت کتبی و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در گروه‌های حفظ قرآن کریم(۱۰ رشته)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(۲ رشته)، معارف اهل بیت(ع)(۲ رشته) و آموزش‌های الکترونیک(2 رشته) برگزار می‌شود. از جمله رشته‌های این مسابقات می‌توان به رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha