برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی ویژه طرح استعدادهای درخشان قرآنی
کد خبر: 3872613
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی ویژه طرح استعدادهای درخشان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی ویژه طرح استعدادهای درخشان قرآنی طی بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

محسن یاراحمدی، مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در رابطه با روند اجرایی این طرح تا پایان سال جاری اظهار کرد: پس از ارسال و دریافت فایل صوتی تلاوت اعضای حاضر در طرح، برای تعداد 600 نفر، پرونده آموزشی تشکیل شد که این پرونده آموزشی، شامل اطلاعات فنی تلاوت هر فرد است که از طریق بررسی آن سطح قرآنیان حاضر در طرح مشخص خواهد شد.

یاراحمدی ادامه داد: آخرین برنامه طرح در سال جاری، برپایی آزمون تئوری و عملی از قرائت نوجوانان و جوانان است که آزمون تئوری شامل مباحث تجویدی می‌شود و آزمون عملی نیز شامل تلاوت، طبق قرعه دریافتی خواهد بود. افرادی که نمره قبولی دریافت کنند، مدرک سطح 5 قرائت دریافت خواهند کرد. سال بعد نیز با قبولی‌های این آزمون، طرح را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پرداختن به سطوح قرائت و مدارک مربوط به آن، در اختیار سازمان دارالقرآن است، گفت: این سطوح از سطح یک تا هفت تعریف می‌شود که سطح پنج آن معادل با تلاوت تطبیقی یعنی قاری نسبتاً خوب است.

مسئول طرح استعدادهای قرآنی سازمان دارالقرآن تأکید کرد: افرادی که نمره قبولی را کسب نکردند، کار خود را در سطوح پایین‌تر ادامه خواهند داد.

انتهای پیام
captcha