امکان اسکان سیل‌زدگان در بقاع متبرکه/ از پخت غذای گرم تا اجرای برنامه‌های فرهنگی
کد خبر: 3872668
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
حجت‌الاسلام نوروز پور خبر داد:

امکان اسکان سیل‌زدگان در بقاع متبرکه/ از پخت غذای گرم تا اجرای برنامه‌های فرهنگی

گروه جامعه ــ مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از اسکان سیل‌زدگان جنوب شرق کشور در بقاع متبرکه، پخت غذای گرم و اجرای برنامه‌های فرهنگی در آن مناطق خبر داد.

امکان اسکان سیل‌زدگان در بقاع متبرکه/ از پخت غذای گرم تا اجرای برنامه‌های فرهنگیحجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروز پور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا درباره امدادرسانی این سازمان به سیل‌زدگان اظهار کرد: طی روزهای گذشته، مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در سفری سه روزه، به نمایندگی از سازمان اوقاف و امور خیریه در مناطق سیل‌زده حاضر و ضمن احصای مشکلات، خدمات مورد نیاز مردم را در جلسه شورای اجتماعی سازمان مطرح کردند. بعد از این، بلافاصله ارسال کمک به مناطق سیل‌زده آغاز شد.

وی افزود: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی به سیل‌زدگانِ سه استان کشور، یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان(نواجی جنوبی) و هرمزگان، در دو هزار بقعه متبرکه کشور در حال جمع‌آوری است، البته بخشی دیگری از کمک‌ها نیز از محل موقوفاتی که واقف اجازه داده است صرف چنین اموری شود، جمع‌آوری می‌شود اما بخش اعظم کمک‌ها، کمک‌های مردم نیکوکار کشورمان است که در بقاع متبرکه و مساجد، تحویل همکاران ما می‌دهند. ‌

حجت‌الاسلام نوروز پور ادامه داد: از محل این کمک‌های نقدی، برخی از اقلام ضروری و مورد نیاز سیل‌زدگان تأمین می‌شود، نکته حائز اهمیت این است که دوستان ما در صحنه هستند و آنچه را که نیاز ضروری و اولویت‌دار سیل‌زدگان است، تهیه می‌کنند. علاوه بر اقلام مورد نیاز که بیشتر پتو، لباس گرم، کنسرو و ظروف غذاخوری است، در وهله بعدی به یخچال، تلویزیون و بخاری نفتی و برقی نیاز است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. همچنین در حال حاضر، کمک‌های نقدی هم به آسیب‌دیدگان انجام می‌شود. قرارگاه امام رضا(ع) نیز که در قالب گروه جهادی، در استان سیستان و بلوچستان مستقر شده، همکاری خوبی را با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، آغاز کرده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: عزیزان سیل‌زده که نیاز به اسکان موقت دارند، می‌‌توانند در بقاع متبرکه و حتی بعضی مساجد که در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است، اسکان پیدا کنند. در بعضی بقاع متبرکه، فضایی برای این منظور تعبیه شده است، در آن بقاعی هم که فضا وجود ندارد، سازمان هلال احمر، چادرهایی را در اختیار این خانواده‌ها قرار داده است تا آن در صحن بقعه متبرکه برپا کنند و اسکان یابند.

وی یادآور شد: ده‌ها موکب در بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان برپا شده است که به اسکان‌یافتگان در آن محل و نیز سیل‌زدگان در روستاهای اطراف، غذای گرم ارائه می‌دهد. مایحتاج پخت این غذاها نیز به همت سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه می‌شود. البته این موکب‌ها از 10 موکب بزرگی که به همت برادران ما در کمیته اربعین، برپا شده است، مستقل است.

حجت‌الاسلام نوروز پور در ادامه گفت: برنامه‌های فرهنگی نیز برای اسکان‌یافتگان در بقاع متبرکه مد نظر داده‌ایم و روحانیونی برای انجام برنامه‌های متنوع، به ویژه برای کودکان و نوجوانان، به آن مناطق اعزام کرده‌ایم. بعضی طلاب و دانشجویان گروه‌های جهادی نیز تصمیم دارند به مسائل درسی دانش‌آموزان سیل‌زده کمک کنند و حلقه‌های آموزشی در بقاع متبرکه و مساجد، راه انداخته‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: از مخاطبان رسانه قرآنی ایکنا درخواست دارم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را با مراجعه به هر یک از بقاع متبرکه نزدیک محل سکونت خود، راهی مناطق سیل‌زده کنند.

انتهای پیام
captcha