توصیه آیت‌الله سعیدی برای رسیدن به مقام «منا اهل البیت»
کد خبر: 3872728
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

توصیه آیت‌الله سعیدی برای رسیدن به مقام «منا اهل البیت»

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه رمز موفقیت بشریت پیروی از اهل بیت(ع) است، گفت: اگر می‌خواهیم به مقام «منا اهل البیت» برسیم باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیرو راه اهل بیت(ع) باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که شب گذشته، 28 دی‌ماه بعد از نماز مغرب‌وعشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: زیارت یک نعمت بزرگ الهی به‌شمار می‌رود که دارای آثار و برکات زیادی است، همه زائران در کنار زیارت‌ باید با سیره و آداب زندگانی اهل بیت(ع) آشنا شده و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند.
وی درباره اهداف زیارت گفت: با زیارت اهل بیت(ع) باید به درجه «منا اهل البیت» برسیم، البته این مقام نیاز به این دارد که تمام رفتار خود را از اهل بیت(ع) الگو بگیریم.
تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: امام رضا(ع) در تفسیر آیه قرآن «قالَ‌ يا نُوحُ‌ إِنَّهُ‌ لَيْسَ‌ مِنْ‌ أَهْلِكَ‌ إِنَّهُ‌ عَمَلٌ‌ غَيْرُ صالِحٍ‌» فرمود که برخی بر این باورند که طبق این آیه فرزند حضرت نوح(س)، پسر واقعی ایشان نبوده در حالی که اين‌طور نيست بلكه او پسر واقعى حضرت نوح(س) بود، ولی چون معصيت كرد خدا او را از پدرش نفى كرد، همچنين هركه از اصحاب و اقوام ما، خداى عزوجل‌ را اطاعت نكند از ما نيست و هرگاه خداوند متعال را اطاعت كردند، از ما اهل بيت(ع) هستند.
وی گفت: همه مردم به‌ویژه مسئولان باید مراقب اطرافیان خودشان باشند، اگر آن‌ها از جایگاه شما سوء‌ استفاده می‎کنند باید از آنها برائت بجویید و نگذارید به اسم شما هر کاری خواستند انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به مقام «منا اهل البیت» برسیم باید در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیرو راه اهل بیت(ع) باشیم.
وی تأکید کرد: احترام به بزرگ‌ترها یکی از توصیه‎های اخلاقی و مهم اهل بیت(ع) به‌شمار می‎رود که در روایات متعدد به آن اشاره شده است؛ مؤمن واقعی و پیرو اهل بیت(ع) هرگز این توصیه‌های اهل بیت(ع) را کوچک نمی‌شمارد و هر آینه به آن عمل می‌کند.
سعید ابراهیمی
انتهای پیام
captcha